عرقی‌جات و آبریزش چشم

آبریزش چشم مشکلی کاملا متداول به ویژه در بین سالخوردگان است که دلایل مختلفی دارد؛ به خصوص بسته شدن یکی از مجراهای اشک متداول‌ترین علت آن است.

اصفهان زیبا: آبریزش چشم مشکلی کاملا متداول به ویژه در بین سالخوردگان است که دلایل مختلفی دارد؛ به خصوص بسته شدن یکی از مجراهای اشک متداول‌ترین علت آن است.
علائم: ریزش اشک، ترشح و خارش
علل: ممکن است به علت عفونت سینوس ها، افتادن مژه‌ها در چشم، اشکال در لنز، استفاده زیاد از کامپیوتر، دود، کمبود اشک، شل شدن پوست پلک و بینی، ضرب‌دیدگی چشم، آلرژی یا مصرف خوراکی‌های تند و ترش باشد.
درمان با عرقی جات: روزی دو فنجان عرق مرزه

حساسیت چشم(ورم ملتحمه)
التهاب ملتحمه عبارت است از التهاب سطح داخلی پلک و روی سفیدی چشم. این وضعیت در کودکان بیشتر اتفاق می‌افتد.
علائم: ترشحات روشن، سبز، یا زرد از چشم، وقتی که بیمار می‌خوابد، پوسته‌های چسبناک روی مژک‌ها باعث می‌شوند که پلک‌ها به هم بچسپند، درد چشم، تورم پلک‌ها، حساسیت به نور زیاد، خارش شدید ، قرمزی و احساس اینکه در چشم چیزی وجود دارد.

علل: سرماخوردگی، سرخک، عفونت باکتریایی، آسیب توسط مواد شیمیایی، باد، گرد و غبار، دود و آلودگی هوا یا مواد شیمیایی خانگی، آلرژی ناشی از مواد آرایشی، گرده گیاهان، بسته شدن نسبی مجرای اشکی، نور شدید مثل نور چراغ‌های مخصوص آفتاب گرفتن، انعکاس نور از روی برف یا نور قوس‌های الکترونیکی مورد استفاده در جوشکاری.

درمان با عرقی جات: یکی از عرق های زیر را یک فنجان بعد از هر وعده غذایی میل کنید: عرق کاکوتی، عرق رازیانه، عرق شنبلیله و عرق آویشن./گروه سلامت

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار