موفقیت محققان ایرانی در طراحی نرم افزار پیش بینی احتمال سکته

نرم افزار «راهنمای خطرسنجی سکته های قلبی، مغزی و سرطان» با همکاری محققان یک شرکت تولید کننده نرم افزار و دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طراحی و تولید شد.

موفقیت محققان ایرانی در طراحی نرم افزار پیش بینی احتمال سکته

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از 'آوای فناوری اطلاعات سلامت '، در این برنامه ابتدا میزان خطر ابتلا به سکته های قلبی، مغزی و سرطان برای کاربران محاسبه می شود و سپس رنگ قلب کاربران را مشخص می کند.
پس از آن برای هرفرد یک برنامه مشخصی ارائه می شود که با رعایت آن افراد می توانند به یک قلب سبز و سالم برسد. این برنامه به همت محققان ایرانی طراحی شده و قرار است در مراسمی روز شنبه ( 14 اسفندماه) با حضور مقامات وزارت بهداشت و شرکت سازنده آن رونمایی شود.
این اپلیکیشن بر پایه 11 اصل کلی برای خود مراقبتی و پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر تدوین شده و تحت برنامه پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر در جمهوری اسلامی ایران (ایراپن) تهیه شده است.
ایران در سال های اخیر با تولید و انتشار بیش از 100 برنامه کاربردی، مورد تایید وزارت بهداشت توانسته است نام خود را به عنوان بزرگترین تولید کننده نرم افزارهای موبایل سلامت در جنوب غرب آسیا مطرح کند.
نکته اساسی برنامه های تولید شده در این چند سال محتوای قابل اعتماد و مورد تایید است که کمتر در برنامه های این حوزه دیده می شود.
به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیماری های قلبی -عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند. فشار خون، قند خون و کلسترول بالا، استعمال دخانیات، چاقی و مصرف ناکافی میوه و سبزیجات، از مهمترین عوامل خطر این عارضه محسوب می شوند.
بر اساس گزارش WHO، حدود 80 درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی با اتخاذ شیوه سالم زندگی و فعالیت بدنی قابل اجتناب هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار