طراح سايت فيشينگ گرفتار پليس اصفهان شد

رئيس پليس فتای استان اصفهان گفت: فردي كه با طراحي سايتي جعلي به اطلاعات حساب بانكي كاربران دسترسي و از حساب آن‌ها سرقت مي‌كرد توسط مأموران پليس فتاي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

رئيس پليس فتای استان اصفهان گفت: فردي كه با طراحي سايتي جعلي به اطلاعات حساب بانكي كاربران دسترسي و از حساب آن‌ها سرقت مي‌كرد توسط مأموران پليس فتاي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش فارس ، سید مصطفی مرتضوی در خصوص دستگیری طراح سایت فیشینگ اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب آن‌ها به صورت اینترنتی سرقت شده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: با شروع تحقیقات اولیه و بررسی‌های تخصصی مشخص شد فردی با راه‌اندازی یک سایت جعلی فروش شارژ تلفن همراه به صورت اینترنتی از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: سرانجام فرد کلاهبردار که در خارج از استان اصفهان سکونت داشت شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی و کسب نیابت قضایی یک اکیپ از مأموران مجرب به مخفیگاه‌اش اعزام شده و او را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه این فرد از 150 کاربر 400 میلیون ریال به صورت اینترنتی سرقت کرده بود، بیان داشت: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را کسب مال اعلام کرد.

مرتضوی در خصوص سایت‌های فیشینگ توضیح داد و گفت: سایت‌های فیشینگ سایت‌هایی هستند که فرد کلاهبردار طراحی کرده و در آن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می‌کند، در این‌گونه سایت‌ها صفحه درگاه بانکی دقیقاً شبیه صفحه اصلی درگاه است و هنگامی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می‌کند این اطلاعات که شامل شماره کارت، رمز عبور و رمز CVV2 می‌شود برای مجرم ارسال شده و فرد کلاهبردار اقدام به برداشت از حساب می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید اینترنتی بسیار هوشیار بوده که گرفتار سایت‌های فیشینگ نشوید و تنها راه تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است که درگاه بانک در سایت اصلی از پرتکل SSL که پروتکلی امن جهت ارسال اطلاعات است، استفاده می‌کند که در نوار آدرس اول آن HTTPS بوده، در صورتی که صفحه جعلی درگاه بانک همان HTTP است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار