بی قراری 4063 روزه نقش جهان برای دربی

دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن، در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ، یکشنبه 15 اسفندماه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

بی قراری 4063 روزه نقش جهان برای دربی

دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن، در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ، یکشنبه 15 اسفندماه به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در یکی از حساس ترین دیدار های هفته بیست و سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن، شهرآورد اصفهان را پس از یازده سال انتظار، باری دیگر در ورزشگاه نقش جهان کلید خواهند زد. این در حالی است که آخرین هماوردی اصفهانی‌ها در ورزشگاه نقش جهان مربوط به 4هزار و 63 روز پیش و در چارچوب رقابت های لیگ پنجم (فصل 85-1384) که تکمیل فاز دوم ورزشگاه نقش جهان هنوز شروع نشده بود، برگزار شد.

فولادمبارکه سپاهان اصفهان - ذوب‌آهن اصفهان

هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر خلیج فارس

ورزشگاه بزرگ نقش جهان، یکشنبه 15 اسفند 1395، ساعت 16:00

پیش بازی

دو تیم اصفهانی با شرایطی مختلف پای به این دیدار حساس خواهند گذاشت. زردپوشان میزبان، هرچند در دیدار پیشین خود در ورزشگاه آزادی و در دیداری کاملا پرحاشیه مغلوب سرخپوشان پایتخت شده‌اند، اما به واسطه خاطرات خوش آخرین میزبانی در استادیوم اختصاصی شان در تدارک یک دیدار کاملا متفاوت هستند. تیم دگرگون شده و البته تا حدودی بحران زده عبدا... ویسی که این روزها از جایگاه مناسبی در جدول رقابت ها برخوردار نیست می کوشد با پیروزی در این دیدار حساس کور سوی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را روشن نگه داشته و مقدمات آشتی دوباره با هواداران را مهیا سازند. هواداران سپاهان نیز این روزها با ربودن گوی سبقت عنوان پرشورترین هواداران از سایر تیم های شهرستانی از انگیزه بالایی برای حضور در ورزشگاه هستند به شهرآورد اصفهان رنگ و جلای بیشتری خواهد داد. میزبان اما با مشکل بزرگتری دست و پنجه نرم می کند. محرومیت سه بازیکن کلیدی ترکیب سپاهان را دچار دگرگونی خواهد کرد. لی الیویرا سنگربان، کاپیتان احسان حاج صفی و البته مهرداد محمدی مهاجم.
در آن سوی میدان، سپید و سبز پوشان ذوب‌آهن هم شرایطی مشابه اما به مراتب بهتر از میزبان دارند. ذوب‌آهنی ها نیز دیدار گذشته خود را در خانه به استقلال تهران واگذار کردند. دیداری که با توجه به جایگاه دو تیم از اهمیت ویژه ای برخوردار بود اما برای شاگردان مجتبی حسینی از دست رفت تا در نهایت آنها را در جایگاه چهارم جدول رقابت ها نگه دارد. در دور رفت رقابت های لیگ شانزدهم اما ذوب‌آهنی ها توانستند با 2 گل بر همشهری خود غلبه کرده و با شرایط روحی بهتری به دربی دربی شصتم پای گذارند. همچنین ذوب‌آهنی ها با پشت سر گذاشتن یک دیدار آسیایی در از زمان استراحت کمتری نسبت به حریف خود برخوردارند.
نکات ویژه

* دو تیم در تاریخچه بازی های رو در رو، تاکنون پنجاه و نه بار در چارچوب مسابقات لیگ برتر، جام حذفی، لیگ آزادگان، جام تخت جمشید و... مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم طلایی‌پوشان 20 پیروزی و سهم سپید و سبزپوشان 17 پیروزی بوده‌است. 22دیدار بین دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده‌است.

* دو تیم فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن، از جمله تیم هایی هستند که در تمام ادوار تاریخ لیگ برتر خلیج فارس حضور داشته و 31 بار در چارچوب این رقابت‌ها به پیکار یکدیگر رفته‌اند. سپاهانی‌ها در این زمینه نیز بر حریف خود برتری داشته و با 13 پیروزی در مقابل 10پیروزی ذوب‌آهن، شرایط بهتری دارند. در 8دیدار نیز، دو تیم به نتیجه تساوی بسنده کرده‌اند.

* عبدا... ویسی و مجتبی حسینی، به‌عنوان سرمربیان جوان هر دو تیم در دیدار رفت نخستین شهرآورد خود را تجربه می‌کردند و هر دو پس از یک نیم‌فصل ثبات بر صندلی سرمربیگری، شانس تجربه مجدد این دیدار را پیداکرده‌اند.

* مهدی رجب‌زاده با 5 گل و ادموند بزیک و محرم نویدکیا با 4 گل، آقای گل دیدارهای بین دو تیم بوده‌اند و در این میان تنها کاپیتان ذوبی‌هاست که توانایی افزایش آمار گل‌های خود را خواهد داشت.

* در یک اتفاق نادر در طول شانزده دوره لیگ برتر، دو تیم در حالی پای به این دیدار خواهند گذاشت که با تکرار شکست مقابل سرخابی‌های پایتخت در هفته بیست و دوم، ملزم به کسب پیروزی هستند. رویدادی که دقیقا در هفته هفتم نیز تکرار شده بود.

* قاسم حدادی فر با پشت سر گذاشتن دوران هفت‌ماهه مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی، در دو دیدار گذشته تیمش پای به میدان گذاشت و البته حضور احتمالی وی در شهرآورد نصف جهان در روزی که احسان حاج صفی به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیمش نیست او را به‌عنوان باسابقه‌ترین مرد شهرآورد شصتم معرفی خواهد کرد.

چهره دیدار:

مسعود حسن‌زاده مهاجم سپاهان که پیش‌ازاین سابقه پوشیدن پیراهن ذوب‌آهن را در کارنامه دارد فصل گذشته با حرف‌وحدیث‌های فراوان از جمع اصفهانی‌ها جداشده بود اما روزهای کم‌فروغی را در سایپا سپری کرد تا دوباره به اصفهان بازگردد و در دیگر تیم نصف جهان فوتبال خود را ادامه دهد. بدون شک این بازیکن انگیزه بسیار بالایی در برابر هم‌تیمی‌های سابق خود خواهد داشت.
ترکیب احتمالی دو تیم

سپاهان :

مهدی امینی - موسی کولیبالی - شجاع خلیل زاده - جلال عبدی - میلاد سرلک - جلال‌الدین علی محمدی - سرور جباروف - رسول نویدکیا - طالب ریکانی - فرید بهزادی کریمی - مسعود حسن‌زاده

ذوب‌آهن :

محمد رشید مظاهری - محمد نژادمهدی - وحید محمد زاده - علی همام - مهران درخشان مهر - دانیال اسماعیلی فر - احسان پهلوان - مرتضی تبریزی - مهدی رجب‌زاده - سید محمد حسینی - جری بنگستون

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار