افزایش تحریم ها علیه کره شمالی تصویب شد

اعضاي شوراي امنيت پس از بحث و بررسي قطعنامه پيشنهادي آمريکا عليه کره شمالي، به اتفاق آرا به افزايش تحريم ها عليه اين کشور راي مثبت دادند.

اعضاي شوراي امنيت پس از بحث و بررسي قطعنامه پيشنهادي آمريکا عليه کره شمالي، به اتفاق آرا به افزايش تحريم ها عليه اين کشور راي مثبت دادند.

به گزارش ايرنا، به دنبال راي شوراي امنيت سازمان ملل متحد به قطعنامه تحريم ها، نماينده روسيه خواستار گفت وگو و ديپلماسي با کره شمالي شد و هشدار داد که بي توجهي به اين موضوع، اجماع شوراي امنيت را به خطر مي اندازد.
وي تصريح کرد: از اين قطعنامه اعلام پشتيباني کرديم اما تاکيد داريم که بايد اين قطعنامه به وضعيت انساني و وضعيت شهروندان کره شمالي توجه کند. روسيه بر اين باور است که راه حل تغيير وضعيت شبه جزيره کره، نيازمند ديپلماسي و کاستن مرحله اي از تنش ها خواهد بود.
`متيو ريکرافت` نماينده انگليس در سازمان ملل نيز گفت: تا زماني که رژيم کره شمالي به جاي دو رويي، ديپلماسي را انتخاب نکند، اين فشار ها افزايش خواهد يافت.
وي با اشاره به اينکه اين قطعنامه بخش هاي گاز و نساجي کره شمالي را هدف قرار مي دهد، تصريح کرد: تحريم هاي بسيار سنگين تري از همه تحريم هاي قرن 21 عليه کره شمالي اعمال شده است که از واردات نفت و بنزين به کره شمالي جلوگيري مي کند و مانع از صادرات منسوجات اين کشور مي شود.
نماينده انگليس افزود: علاوه بر اين، از کار آن دسته از کارگران کره شمالي که حاصل در آمد هاي خود را به کشورشان مي فرستند در ساير کشورها جلوگيري مي شود.
ريکرافت اظهار اميدواري کرد اين تحريم ها انگيزه اي براي کره شمالي ايجاد کند تا با تغيير رويه خود، براي نشستن بر سر ميز مذاکره آماده شود.
`اولوف اسکوگ`، نماينده سوئد نيز سياست هاي کره شمالي را تهديدي براي صلح جهاني دانست و گفت: اتحاد شوراي امنيت براي رويارويي با اين بزرگترين تهديد جهاني مهم بود. همه اعضاي سازمان ملل وظيفه دارند که براي اجراي تحريم ها بکوشند.
وي تاکيد کرد راه حل اين بحران، سياسي بوده و بايد در کنار تحريم ها، ديپلماسي فعال در پيش گرفته شود.
نماينده ايتاليا در سازمان ملل نيز با اعلام حمايت خود از اين قطعنامه، زمان اعلام آن را بسيار مهم و حساس دانست و راي همه 15 عضو شوراي امنيت به آن را ستود.
وي در عين حال از تاثير تحريم ها بر مردم کره شمالي ابراز نگراني و تاکيد کرد که بايد از پيامدهاي منفي تحريم ها بر مردم کره شمالي جلوگيري کرد.
همچنين `فرانسيسکو دلاتر`، نماينده فرانسه در سازمان گفت: سياست هاي کره شمالي به يک تهديد جهاني و خطر فوري تبديل شده است.
نماينده ژاپن در سازمان ملل هم با خطرناک ناميدن سياست هاي کره شمالي گفت: اين تحريم ها پاسخي به سياست هاي تحريک آميز کره شمالي بود.
وي ديپلماسي را راه حل مساله کره شمالي دانست ولي گفت که کره شمالي بايد ابتدا رفتار خود را تغيير دهد.
نماينده کره جنوبي هم در پايان نشست شوراي امنيت از اين قطعنامه استقبال کرد و گفت: بطور ويژه از چين و روسيه به خاطر راي مثبت به آن ممنون هستيم. اين قطعنامه کره شمالي را از دو منبع مهم درآمد يعني فروش منسوجات و در آمد نيروي کارگري آن در خارج محروم کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار