حضور بانوان از نکات کلیدی مواجهه با بحران‌ها و حوادث است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: حضور و مشارکت بانوان از نکات کلیدی مواجهه با بحران‌ها و حوادث و سبب دلگرمی دست‌اندرکاران حوزه امداد و نجات است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: حضور و مشارکت بانوان از نکات کلیدی مواجهه با بحران‌ها و حوادث و سبب دلگرمی دست‌اندرکاران حوزه امداد و نجات است.
به گزارش تسنیم ، محسن مومنی در سومین نشست مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی اصفهان با رویکرد نقش زنان در عرصه امداد و نجات با اشاره به تاریخچه جمعیت هلال احمر اصفهان که در ابتدای تاسیس به عنوان جمعیت شیر و خورشید سرخ در راستای اهداف بشردوستانه و امدادی فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: بدنه این جمعیت را همواره انسان‌های خدوم و ایثارگری تشکیل داده‌اند که هدفی جز کمک به دیگران و نیازمندان جامعه نداشته‌اند و مهم‌تر آنکه بانوان امدادگر این جمعیت نیز همدوش با برادران خود در عرصه امداد و نجات و فعالیت‌های عام المنفعه خوش درخشیده‌اند که امداد رسانی در دفاع مقدس نقطه عطف و آغاز این حرکت عظیم مردمی در کسوت هلال احمر پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بشمار می‌رود.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان بیشترین شهید امدادگر در طول دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را داراست، افزود: بی شک بالندگی این جمعیت مدیون و مرهون خون این شهداست که در میدان امدادرسانی به همرزمان خود، با لباس مقدس هلال‌احمر به درجه رفیع شهادت نایل آمده‌اند.
وی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش‌های امداد و نجات و آموزش‌های همگانی و نقش آن در کاهش اثرات ناشی از حوادث تصریح کرد: بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نقش موثری در این زمینه داشته و جمعیت هلال‌احمر استان این آمادگی را دارد که آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهد.
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون تیم‌های توانا متشکل از خواهران امدادگر با این جمعیت همکاری دارند، خاطرنشان کرد: نقش بی‌بدیل بانوان در فعالیت‌های بشردوستانه و عام المنفعه و همکاری با هلال‌احمر مانند دیگر عرصه‌های اجتماعی عامل موثری در موفقیت این جمعیت در تحقق اهداف انسانی و امدادی این سازمان مردمی است.
وی با ذکر خاطره‌ای از حضور زنان داوطلب امدادگر در زلزله‌های بوشهر و آذربایجان شرقی، حضور و مشارکت آن‌ها را در ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی و حمایت‌های روانی بسیار مفید و مثمر ثمر دانسته و حضور بانوان را از نکات کلیدی مواجهه با بحران‌ها و حوادث دانست.
مومنی با اعلام آمادگی بانوان تیم‌های توانای جمعیت برای حضور در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری و حوادث ترافیکی آن‌را نشانگر توانمندی بالای آن‌ها در خدمت به مردم و مایه غرور و مباهات جمعیت هلال‌احمر و در عین حال سبب دلگرمی دست اندرکاران حوزه امداد و نجات دانست.
وی از تمام مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواست با عضویت در جمعیت هلال‌احمر، این نهاد مردمی را در مسیر اهداف و اصول متعالی خود یاری رسانده و در بالندگی هرچه بیشتر آن سهیم باشند.
در ادامه مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به میزبانی جمعیت هلال احمر استان در برگزاری این نشست با تاکید بر ضرورت آموزش‌های امدادی برای بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد که در زمینه آموزش‌های همگانی که جزو آموزش‌های ضمن خدمت است با هلال‌احمر همکاری کرده و طیف وسیعی از زنان جامعه را تحت پوشش این آموزش‌ها قرار دهیم.
اثنی‌عشران تصریح کرد: قطعا زنان آموزش دیده می‌توانند نقش موثری در مواجهه با بحران‌ها و حوادث به ویژه در ساعات اولیه وقوع آن داشته باشند تا شاهد خسارات کمتری باشیم .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار