استان اصفهان رشد ۳۰۰ درصدی در احیای سالن سینما داشته است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان گفت: جشن بزرگ بزرگداشت سینمای اصفهان پس از محرم و صفر برگزار می‌شود که در این مراسم از هنرمندان و دست اندرکاران سینمای اصفهان تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان گفت: جشن بزرگ بزرگداشت سینمای اصفهان پس از محرم و صفر برگزار می‌شود که در این مراسم از هنرمندان و دست اندرکاران سینمای اصفهان تجلیل می‌شود.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی ظهر امروز در آیین بزرگداشت روز ملی سینما در مجموعه سیتی سنتر اصفهان اظهار داشت: در سینما اینگونه است که برای یک کار و یا برای تولید یک فیلم دست اندرکاران بسیاری حضور دارند که برخی از آن‌ها دیده می‌شوند، امیدوارم در جشنواره بزرگ سینمای اصفهان که پس از محرم و صفر برگزار می‌‌شود از این دست اندرکاران تقدیر و تشکر کنیم.
وی افزود: در رشد تعداد سالن‌های سینما اصفهان ما شاهد رشد 300 درصدی داشته‌ایم اما نسبت به سرانه دنیا فاصله بسیاری داریم و باید قوی‌تر کنیم و به این سالن‌های موجود بسنده نکنیم، باید فرهنگ سینما رفتن و ارتباط با سینما را ارتقا دهیم، تاثیر سینما در افراد بسیار بیشتر از تماشای فیلم در خانه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: اینطور نیست که بگوییم چون سینما آمده تئاتر را کنار بگذاریم و باید بدانیم سینما جایگاه خودش را دارد و باید در راستای ارتقا جایگاه این هنر تلاش کنیم تا در سطح جهانی کار کنیم، امروز نیز شاهد ساخت سالنی بسیار زیبا و مجهز در سیتی سنتر اصفهان هستیم.
وی تصریح کرد: فردی که در سینما فعالیت و سرمایه‌گذاری می‌کند باید حمایت شود، سینما سبب ارتقا فرهنگ مردم می‌شود و فرهنگ شهر هر چه ارتقا پیدا کند ما شاهد پویایی و جایگاه بالاتری در شهر هستیم، شاید برای کسانی که در این زمینه فعالیت دارند و سالن سینما احداث می‌کنند چندان صرفه اقتصادی نیز نداشته باشد اما توجه این افراد به سینما باید حمایت شود.
در پایان این مراسم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، شهردار اصفهان و مدیران سیتی سنتر اصفهان از حسینی مدیر حوزه هنری اصفهان و مدیران سینماهای استان اصفهان تجلیل شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار