صدور کارت هویت برای کودکان با مادر ایرانی و پدر خارجی

معاون اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: کارت هویت کودکان زنان ایرانی دارای همسر اتباع خارجی برای ثبت‌نام در مدارس و اخذ دفترچه بیمه برای ارائه خدمات صادر می‌شود.

معاون اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: کارت هویت کودکان زنان ایرانی دارای همسر اتباع خارجی برای ثبت‌نام در مدارس و اخذ دفترچه بیمه برای ارائه خدمات صادر می‌شود.

احمدرضا پرنده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره صدور کارت هویت برای فرزندان زنان ایرانی که همسر غیر ایرانی دارند، اظهار کرد: موضوع بسیار مهمی که از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی به ادارات استان‌ها اعلام شد، طرح سرشماری زنان ایرانی است که دارای همسر غیر ایرانی یا اتباع خارجی هستند.

وی افزود: بر اساس درخواست وزارت کار از دولت برای فرزندان زنان ایرانی که همسر غیر ایرانی دارند، کارت هویت صادر می‌شود.

معاون اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: مطابق قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی که همسر غیر ایرانی (اتباع خارجی) دارند در داخل کشور نمی‌توانند شناسنامه ایرانی بگیرند، از سوی دیگر در جامعه مشاهده می‌کنیم که تعداد قابل توجهی از زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی ازدواج کردند و مادران این فرزندان نمی‌توانند برای آنها شناسنامه بگیرند و این کودکان فاقد هویت رسمی هستند .

امکان ثبت‌نام کودکان در مدارس و اخذ دفترچه بیمه

وی تاکید کرد: برای رفع این مشکل وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از دولت درخواست کرد تا برای این گروه از فرزندان کارت هویت صادر شود، تا با همراه داشتن این کارت هویت بتوانند در مدارس ثبت‌نام کنند و دفترچه بیمه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این کودکان صادر شود .

پرنده با اشاره به اینکه برای این کودکان شناسنامه صادر نمی‌شود، تصریح کرد: صدور کارت هویت این کودکان برای رفع معضل بیسوادی و ادامه تحصیل آنها در مدارس و در حوزه خدمات درمانی است و برای این افراد شناسنامه صادر نمی‌شود .

وی بیان کرد: مادران ایرانی که دارای همسر اتباع خارجی هستند، می‌توانند برای احراز هویت فرزندان و گرفتن کارت هویت آنها، ابتدا کد ملی خود را از طریق تلفن همراه به شمار ۲۰۰۰۱۹۵ پیامک کنند و همکارن ما در وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی پس از دریافت این پیامک با آنها تماس تلفنی می‌گیرند و بعد از کسب اطلاعات اولیه آنها مراحل بعدی اجرای این طرح انجام می‌شود .

معاون اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: مادران این کودکان برای انجام این کار نیازی نیست که به مکانی مراجعه کنند و هزینه‌ای بپردازند، تنها با ارسال کد ملی خود به شماره مورد نظر، بقیه مراحل برای صدور کارت هویت این کودکان انجام می‌شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار