سامسونگ از سال آینده به دنبال تولید حافظه‌های Z-SSD خواهد بود

احتمالا می‌دانید که کمپانی سامسونگ به‌عنوان یکی از رهبران اصلی در بازار حافظه‌های NAND شناخته می‌شود. اکنون به‌نظر می‌رسد این غول دنیای تکنولوژی به منظور افزایش فاصله خود با رقبا به دنبال ورود به عرصه جدیدی از رقابت بوده و طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، این شرکت تصمیم دارد از سال آینده، چیپ‌های Z-SSD را همراه با یک کنترل‌کننده بهینه شده، تولید و انبوه‌سازی کند.

احتمالا می‌دانید که کمپانی سامسونگ به‌عنوان یکی از رهبران اصلی در بازار حافظه‌های NAND شناخته می‌شود. اکنون به‌نظر می‌رسد این غول دنیای تکنولوژی به منظور افزایش فاصله خود با رقبا به دنبال ورود به عرصه جدیدی از رقابت بوده و طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، این شرکت تصمیم دارد از سال آینده، چیپ‌های Z-SSD را همراه با یک کنترل‌کننده بهینه شده، تولید و انبوه‌سازی کند. براساس این گزارشات، در حال حاضر چیپ‌های مورد نظر در قسمت آزمایش‌های پیش از تولید قرار دارند و به‌تازگی سامسونگ رای‌زنی برای کسب مشتری این چیپ‌ها را آغاز کرده است. حافظه‌های Z-SSD به‌خاطر این‌که بر پایه یک سلول تک سطح ساخته می‌شوند، از ظرفیت کمتری در مقایسه با دیگر حافظه‌ها برخوردار هستند. بهتر است بدانید که به هر سلول تنها یک بیت ظرفیت می‌توان اختصاص داد.

با وجود این ظرفیت بسیار کم، حافظه‌های یاد شده، از سرعت و راندمان بسیار بالایی بهره می‌برند. در واقع سرعت خوانایی حافظه‌های Z-SSD به دلیل نوع خاص چیدمان چیپ‌های NAND، بیش از 7 برابر درایوهای معمولی و رایج در بازار است.

کمپانی سامسونگ اعلام کرد که این شرکت در حال آماده شدن برای تولید انبوه حافظه‌های Z-NAND با بهره‌گیری از تکنولوژی 3D Xpoint SSD کمپانی اینتل بوده و طبق ادعای این شرکت آمریکایی، نسل بعدی حافظه‌های مورد بحث، سرعت و عمر بیشتری را نسبت به مدل‌های قبلی دارا هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار