نمایش آثار هنرمندان قمی در نگارخانه کوثر

سومین نمایشگاه جمعی گروه هنری نامیرا، هنرمندان قمی، شامل آثار خوشنویسی مجید جوان، گل و مرغ و تذهیب خانم‌ها ارشادی، طاهره عسگری نوری و لیلی عظیمی به همراه شاگردانشان این هفته در نگارخانه کوثر برپاست.

سعید آقایی - اصفهان امروز : سومین نمایشگاه جمعی گروه هنری نامیرا، هنرمندان قمی، شامل آثار خوشنویسی مجید جوان، گل و مرغ و تذهیب خانم‌ها ارشادی، طاهره عسگری نوری و لیلی عظیمی به همراه شاگردانشان این هفته در نگارخانه کوثر برپاست.

این گروه فعالیت خود را از سال نودوچهار با برگزاری کلاس‌های آموزشی آغاز کرده و اینک بعد از برگزاری دو دوره نمایشگاه در شهر قم، آثار اساتید و هنرجویان خود را به‌عنوان سومین نمایشگاه در نگارخانه کوثر اصفهان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. عسگری، مسئول گروه نامیرا گفت: «گروه نامیرا از سال 94 فعالیت جمعی خود را شروع کرده و هدف اصلی آن نشر و گسترش هنرهای اصیل ایرانی درزمینه نقاشی و خوشنویسی ایرانی است.»

وی درباره مجموعه به نمایش درآمده در گالری کوثر اصفهان نیز گفت: «این مجموعه شامل 57 اثر از 15 هنرمند در بخش‌های خوشنویسی، تذهیب و گل و مرغ است. بیشتر آثار برای نخستین بار است که به نمایش درمی‌آیند، اگر شرایط مناسبی برای ارائه آثار در شهرهای دیگر هم فراهم باشد حتما استقبال خواهیم کرد، این گروه در اینستاگرام و تلگرام نیز با تعداد اعضای به نسبت بالایی مشغول به کار است.»

این هنرمند در پاسخ به این پرسش که در دنیای معاصر، هنرهای سنتی مانند خوشنویسی و تذهیب چه جایگاهی دارند و اصولا این هنرها می‌توانند با مخاطب انسان معاصر ارتباط برقرار کنند؟ گفت: «خوشبختانه به نظر می‌رسد پس از دوره دوری عموم مردم از هنرهای اصیل ایرانی و روی آوردن به هنرهای کم‌هزینه و پر از دورنما، دوره اقبال ایشان به این دست هنرها به‌آرامی در حال شکلگیری است و این مهم با بيشتر در معرض دید قرار گرفتن هنرهای فاخر، سریع‌تر و آسان‌تر میسر خواهد شد.»

مجید جوان، فوق ممتاز خوشنویسی و مدرس خوشنویسی در دانشگاه و مدارس و شعب انجمن باتجربه کتابت قرآن کریم، دیوان حافظ، منتخب ابوسعید ابوالخیر، دیوان پروین اعتصامی، گزیده اشعار و مناجات خواجه عبدا... انصاری و... ازجمله هنرمندان این مجموعه است. لیلی عظیمی فهیم، از دیگر هنرمندان این مجموعه فعالیت هنری خود را از سال 80 با حضور در کلاس‌های استادان نجومی و مقدادی آغاز کرده و در طی این سال‌ها موفق به برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی از اثرش شده و در نمایشگاه‌های جمعی متعددی شرکت داشته‌ام.

طاهره عسگری نوری، دیگر هنرمند این گروه، فعالیت هنری را از سال 1378 شروع کرده است. وی آموزش‌های مختلف هنری در مراکز متفاوت داشته است. شرکت در پنج دوره دوسالانه نگارگری قم و یک دوره دوسالانه نگارگری ملی تهران و چهار دوره تذهیب‌های قرآنی مشهد ازجمله حضورهای نمایشگاهی وی محسوب می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار