نمی‌توان مطالبات مردم را سرکوب کرد

اسحاق جهانگیری در نخستین همایش ملی جوانان، توسعه و تعالی ایران در کتابخانه ملی گفت: دولت لایحه تشکیل سازمان ملی جوانان را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده اما مجلس در رسیدگی به این موضوع سرعت لازم را ندارد.

اسحاق جهانگیری در نخستین همایش ملی جوانان، توسعه و تعالی ایران در کتابخانه ملی گفت: دولت لایحه تشکیل سازمان ملی جوانان را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده اما مجلس در رسیدگی به این موضوع سرعت لازم را ندارد. وی افزود: چنانچه به هر دلیلی لایحه تشکیل سازمان ملی جوانان در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسید و یا همچنان در بلاتکلیفی باقی بماند، رئیس‌جمهوری مصمم است شورای مشورتی از جوانان تشکیل دهد تا این شورا بتواند به مسائل و مشکلات جوانان رسیدگی کند. جهانگیری ادامه داد: معاون اول رئیس‌جمهوری هم پیگیر آن است تا هرچقدر لایحه تشکیل سازمان ملی جوانان در مجلس شورای اسلامی بلاتکلیف بماند، شورای مشورتی جوانان کار خود را ادامه دهد.

اعمال محدودیت برای دانشجویان جامعه را از نشاط دور می‌کند
وی درباره نگرانی‌های دانشجویان از برخورد با آنان گفت: نباید دانشجویان کشور با هزینه‌هایی که برای فعالیت سیاسی - فرهنگی می‌دهند، با مشکل مواجه شوند. وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه حیات سیاسی کشور وابسته به فعالیت دانشجویان است، افزود: هر اقدامی که منجر به اعمال محدودیت برای دانشجویان شود جامعه را از نشاط و پویایی دور خواهد کرد و آن را مبتلا به ناامیدی می‌کند. اگر به آینده کشور نگاه می‌کنیم باید جامعه و دانشگاه در آن امیدوار و پویا باشد. وی به همه مدیران دانشگاه‌ها توصیه کرد: شجاعانه از دانشجویانی که فعالیت سیاسی - فرهنگی می‌کنند، حمایت کنند و آن‌ها را تنها نگذارند.

فکر نکنیم اگر زنان به ورزشگاه نروند کار خیلی مهمی انجام داده‌ایم

وی بابیان این‌که جامعه جوان نوگرایی را به کشور تحمیل می‌کند، عنوان کرد:‌ جامعه جوان ،جامعه فعال و بانشاط است. زمانی که ما می‌گوییم که جامعه باید بانشاط باشد اما عده‌ای نمی‌گذارند، برخی فکر می‌کنند که این موضوع مطالبه دولت است و عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند، این در حالی است که جامعه نشاط و شادابی را می‌خواهند. جهانگیری ادامه داد:‌ جمعیت جوان به دنبال ورزش و اوقات فراغت مطلوب است و این‌که فکر کنیم اگر زنان به ورزشگاه نروند کار خیلی مهمی انجام داده‌ایم، این‌گونه نیست بلکه با این کار جلوی یک خواست و مطالبه درست را گرفته‌ایم. باید حتماً برای مطالبات و خواسته‌ها برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود تا آن‌ها را تحقق‌بخشیم؛ چراکه نمی‌توان مطالبات مردم را سرکوب کرد.




ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار