کشتار مسلمانان بی‌گناه میانمارنمونه جاهلیت مدرن

امام جمعه زرین شهر گفت: امروز در برابر جنایات وقیحانه و وحشیانه میانمار، مجامع بین المللی در خفقان کامل به سر می برند و همه ی اینها نشان دهند بی کفایتی سازمان های بین المللی است.

حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زرین شهر در مصلی بزرگ حضرت ولی عصر این شهر اظهار کرد: ایام محرم در پیش است لذا باید توجه داشت خدای ناکرده درگیر تاریخ نشویم واز شیطان ها و شمرهای زمانه خودمان دور شویم چراکه در ایام محرم باید شیطان ها و شمرهای زمانه خودمان را به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: کسانی که همچون شیطان بی رحمانه جنایاتی انجام می دهد و بیان کردن آنها برای انسان سخت است، امروز شمرهایی را داریم که همان مسیر شمر های عاشورا را ادامه می دهد لذا باید مراقب توطئه شیطان ها باشیم.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: امروز برخی افراد خود فروخته به دنبال این هستند که ما را از مسائل روز غافل کنند لذا باید هوشیار باشیم باید توجه داشت وقتی مراجع ما فتوای حرمت سب کردن همسران پیامبر یا دیگران را به خاطر حفظ وحدت و بهانه ندادن دست دشمنان شیعه را می دهند چرا برخی بازهم به دنبال این کارها می روند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت برخی اقدمات به شیعه آسیب می زند چراکه امروز دشمن شدیدا به دنبال ایجاد اختلاف است و با تمام توان خود و هزینه های کلان به دنبال اجرای این طرح به دست خود مسلمانان برخاسته از این رو باید هوشیار باشیم و با دقت مسائل را رصد کنیم تا در زمین دشمن بازی نکینم.

باقریان اضافه کرد: روحانیون، مداحان و همه مبلغان با بصیرت و هوشیاری نسبت به بصیرت افزایی مردم اقدام و در این مسیر بیانات گهر بار مقام معظم رهبری و مراجع بزرگوار تقلید را نصب العین خود قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به نسل کشی مسلمانان در میانمار گفت: امروز در برابر جنایات وقیحانه و وحشیانه میانمار، مجامع بین المللی در خفقان کامل به سر می برند و به فرموده مقام معظم رهبری اینها همان مجامعی هستند که اگر یک جاسوس در ایران در حال محاکمه باشدبا تمام ظرفیت ندای حقوق بشر سر می دهند و در بوق کرنا می کنند که حقوق بشر در ایران رعایت نمی شود اما در برابر نسل کشی انسانهای بی گناه در سراسر دنیا به ویژه جنایات وحشیانه میانماز در سکوت کامل بسر می برند همه ی اینها نشان دهند بی کفایتی سازمان های بین المللی است.

امام جمعه زرین شهر کشتار مسلمانان بی‌گناه میانمار را نمونه جاهلیت مدرن دانست و عنوان کرد: حکام مسلمان کشورها نیز باید به میدان بیایند و به نقش آفرینی خود بپردازند نه اینکه خودشان هم آتش بیار معرکه باشند و به دشمنان کمک کنند.

وی بیان کرد: دولت دوازدهم و وزارت امور خارجه نیز باید جدی تر به میدان بیایند و این جنایات را محکوم کنند و اقدامات قانونی و حقوقی را جهت دفاع از مظلومان به ویژه زنان وکودکان بی دفاع را انجام دهند چراکه. امروز در تمامی جنایت ها دستان پلید استکبار وبرخی حکام کشورهای اسلامی نمایان است و آنها هم شریک این جنایات هستند.

باقریان خاطرنشان کرد: امروز در دنیا شاهد وقوع جنایات بسیار تلخ و شرم آوری هستیم، جنایات وحشیانه وبی شرمانه تروریست در یمن، عراق، سوریه، بحرین فلسطین و ... که همه این جنایت ها برگرفته از تروریستی که خود اروپا عامل به وجود آمدن وتقویت آن است.

وی اذعان کرد: امرزو آتشی که غربی‌ها در خاورمیانه روشن کرده اند دامن خودشان را گرفته و اضطرابی را که امروز بین مردم اورپا تروریست آورده یک روز با حمایت غربی ها به خاورمیانه آورده شده بود لذا باید گفت غرب که اسلام را متهم به تروریست می‌کند خود عامل اصلی در افروختن آتش ترور و جنایت در کشورها است.

امام جمعه زرین شهر متذکر شد: اسلام هراسی که دشمنان اسلام ناب محمدی به راه انداخته اند برای انحراف افکار دنیا از دین وفرهنگ غنی اسلام است و بادید گفت اسلام اگر آیه جهاد دارد محل این آیه را بیان کرده است چرا دشمنان فقط این آیه را دیده اند، واین دستور قرآن را که اگر جنگ و شرایط جنگی تمام شد حق ندارید اسیران در تعقیب کنید، کودکان و زنان اذیت کنید، مردم بی دفاع کوچه وبازار را به خاک وخون نکشید، را ندیده اند.

وی تاکید کرد:اسلام دین کرامت و توجه به حقوق انسانها است و اهل البیت (ع) نیز مفسر واقعی قرآن وآیات کرامت و عزت انسانها است لذا باید توجه داشت که دین اسلام و مکتب غنی شیعه مکتبی است که بر پایه عزت وکرامت بخشیدن به انسانها بنا نهاده شده.

باقریان یادآور شد: وقتی مولای متقیان امام علی (ع) در زمان هجوم سپاه معاویه به شهر از اینکه طلاها ی زنان به سرقت رود می فرمایند اگر کسی این جنایت یعنی سرقت طلاها را بشنود و بمیرد نباید تعجب کرد وکسی که بی تفاوت نسبت به این اقدام نباشد انسانیت کامل است و این درحالی است که امروز کسانی ما ر ا متهم می کنند که مکتب غنی ما حاوی ریز ترین نکات در قالب حفظ کرامت انسانها است.

وی تصریح کرد: امروز در دنیا زنان را به خاک و خون می کشند، مورد تجاوز قرار می دهند و شکم هایشان را میدرند واسم خود را انسان گذاشته اند اما باید گفت انسان وانسانیت را باید در مکتب امیر المومنین پیدا کرد.

امام جمعه زرین شهر در پایان گفت: رشته معارف اسلامی باید در شهر مورد توجه قرار گیرد و پدر ومادرها در این خصوص ما را برای احیا این رشته در شهر کمک کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار