تزلزل نهاد خانواده هدف اصلی دشمن در جنگ نرم است

امام جمعه شهر زاینده رود گفت: ساس پیشرفت وموفقیت بشرمرهون استحکام،سلامت وآرامش خانواده‌ها است لذا دشمنان اسلام برای ضربه زدن به جوامع اسلامی، خانواده آن ها را نشانه گرفته است و ملیاردها دلار برای برهم زدن استحکام،سلامت و آرامش خانواده‌ها هزینه کرده و هزاران طرح و نقشه شیطانی را بکار گرفته است.

حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر زاینده رود اظهار کرد: امروز روز مباهله است، روز مباهله پیامبر اکرم(ص) با نصارای نجران در سال ۱۰ هجری قمری لذا باید گفت بزرگداشت مباهله کمتر از روز غدیر نیست چرا که در واقعه مباهله، خداوند برای حضرت امیر ارزشی قائل شده است که بالاتر از آن متصور نیست.

وی افزود: وقتی پیامبر اکرم(ص) برای مباهله حضرت امیرالمونین(ع)، زهرای اطهر و حسنین را همراه برد به نص قرآن کریم حضرت امیرالمؤمنین جان پیامبر معرفی شد و این از همه ارزش های علی بالاتر و والاتر است.

امام جمعه شهر زاینده رود تصریح کرد: ارزش های حضرت علی(ع) همه یک سان نیست به عنوان مثال روز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا (س) از ارزش های علی(ع) است و باید بزرگ داشته شود اما به اندازه ارزش مباهله نیست و به تعبیر بزرگان آن ها واجب است اما مباهله واجب رکنی است.

وی ادامه داد: همان گونه که نزول سوره هل اتی در شأن اهل بیت عصمت و طهارت است و مناسبت فردا نیز از واجبات رکنی است وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَیٰ حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنکُمْ جَزَاءً وَلَا شُکُورًا اگر این ایام را متعلق به امامت و ولایت دانسته اند به خاطر همین مناسبت ها است.

صفرزاده تهرانی با اشاره به روز خانواده گفت: نهاد خانواده از اصلی ترین نهاد های مقدس است که اسلام بر استحکام، سلامت و آرامش خانواده تأکید فراوان دارد.

وی با اشاره به اینکه تزلزل نهاد خانواده هدف اصلی دشمن در جنگ نرم است، اضافه کرد: باید توجه داشت اساس پیشرفت و موفقیت بشر مرهون استحکام، سلامت و آرامش خانواده‌ها است لذا دشمنان اسلام برای ضربه زدن به جوامع اسلامی، خانواده آن ها را نشانه گرفته است و ملیاردها دلار برای برهم زدن استحکام، سلامت و آرامش خانواده‌ها هزینه کرده و هزاران طرح و نقشه شیطانی را بکار گرفته است.

امام جمعه شهر زاینده رود عنوان کرد: ما امروزه در زمینه خانواده ها در بسیاری از نقاط جهان با وضعی مواجهیم که در آن حیثیت و شرافت بسیاری از انسان ها نادیده گرفته می شود و زندگی انسان ها صورت مبتذلی پیدا کرده و افراد انسانی در معرض ارضای هوس های سطحی و زود گذر به جای عشق و آرامش واقعی هستند .

وی بیان کرد: عده ای هوسباز در قالب روشنفکر نمایی سعی کرده اند زنان را از کانون گرم خانواده بیرون بکشند و به صورت ابزار و وسیله ای در اختیار خود قرار دهند و گروهی هم کورکورانه به دعوت و ندای آنها پاسخ گفته و تیشه به ریشه خود می زنند، حتی امروزه ما در مواردی می بینیم که خانواده وجود دارد، اما چه خانواده ای؟ در آن نه سر و سامانی است، نه نظم و آرامشی، نه تربیت و سکونی.

صفرزاده تهرانی خاطرنشان کرد: و این در حالی است که قرآن کریم خانواده را محل آرامش و انس می داند و در احادیث و روایات ائمه ی اطهار علیهم السلام اشارات فراوانی به اهمیت و جایگاه این نهاد مهم شده است و رسول گرامی اسلام (ص) آن را محبوب‌ترین و عزیزترین بنا نزد خدای سبحان توصیف کرده و فرمود است: در اسلام بنایی محبوب تر از ازدواج، نزد خداوند بنا نشده است .

وی اذعان کرد: خانواده اگر به وظایف خود به درستی عمل کند و کارکردهای خود را به جا و به موقع انجام دهد می تواند افرادی را تحویل جامعه دهد که در رشد و تعالی جامعه تاثیر بسزایی داشته باشند لذا باید گفت یکی از کارکردهای مهم و اساسی خانواده کارکرد تربیتی است .

امام جمعه شهر زاینده رود متذکر شد: اگر پدر و مادر که در راس این نهاد می باشند به وظایف و تکالیف خود آگاه باشند و وظایف خود را به درستی انجام دهند، این نهاد اثرگذاری خود را بر فرد و جامعه خواهد داشت و الا باید منتظر فرو ریختن بنیان های این نهاد مقدس بود.

وی تاکید کرد: کارهای زیر بنائی خوبی برای خانواده در شهر در حال انجام است که نیاز به همکاری همه شهروندان و همت همه بزرگان و مسئولان شهر دارد وبنده بارها برای کارهای زیربنائی شهر دست یاری خود را به سوی همگان دراز کرده ام.

صفرزاده تهرانی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدای شهر زاینده رود گفت: برگزاری یادوار شهدای زاینده رود و شهدای حرم فضای شهر به عطر شهیدان مترنم شد و معنویتی به شهر عطا کرد امید که این عطر و رایحه معنوی در فضای این شهر به همه جوانان ارزشمند این شهر ماندگار شود و بنده از همه مسئولین و خدمتگذاران به ساحت شهیدان خاصه جوانان غیور بسیج قدردانی و تشکر دارم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار