عرضه متمرکز کالاهای افساطی در اصفهان

نخستین نمایشگاه لیزینگ و فروش اقساطی انواع کالا از 22 شهریورماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان دایر شده است، این نمایشگاه در فضایی به مساحت 8500 مترمربع و چهار سالن نمایشگاهی تا 26 شهریورماه ادامه دارد.

احمدرضا منزه - اصفهان امروز : نخستین نمایشگاه لیزینگ و فروش اقساطی انواع کالا از 22 شهریورماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان دایر شده است، این نمایشگاه در فضایی به مساحت 8500 مترمربع و چهار سالن نمایشگاهی تا 26 شهریورماه ادامه دارد. در این نمایشگاه 93 شرکت‌کننده از استان‌های یزد، اصفهان، تهران، فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی به ارائه محصولات و خدمات خود در بخش‌های خودرو و موتورسیکلت، لوازم‌خانگی، مبلمان و دکوراسیون داخلی، بانک، شرکت‌های لیزینگ و بیمه، رایانه و لوازم الکترونیک می‌پردازند. این نمایشگاه از ساعت 16 تا 23 روزهای مذکور پذیرای بازدیدکنندگان است.

ارائه خدمات متنوع به خانواده‌ها در نمایشگاه لیزینگ و فروش اقساطی

در حاشیه برگزاری نمایشگاه، علیرضا آموخته، مدیر برگزاری نمایشگاه اظهار کرد: لیزینگ درواقع در سراسر دنیا برای تأمین مالی پروژه‌های اقتصادی و طرح‌های صنعتی بیشترین کاربرد را دارد، اما در کشور ما برای خرید اقساطی کالا بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. وی افزود: نمایشگاه لیزینگ در سایر استان‌های کشور با دفعات بیشتر برگزارشده، اما در آن استان‌ها بیشتر تمرکز بر یک یا دو نوع کالا بوده است. آموخته اضافه کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در اصفهان برگزار می‌شود و وجه تمایز آن با دیگر نمایشگاه‌های کشور، تنوع کالاها و شرکت‌هایی است که در آن حضور یافته‌اند. وی گفت: محصولات لوام خانگی، مجموعه‌های آشپزخانه، مبلمان و محصولات چوبی، خودرو و خدمات بانکی انواع زمین‌های فعالیت شرکت‌هایی است که در این نمایشگاه حضور یافته‌اند. مدیر برگزاری اولین نمایشگاه لیزینگ در اصفهان افزود: بانک‌ها قوی‌ترین سیستم‌های ارائه‌دهنده لیزینگ در کشور هستند و با شرکت‌های زیرمجموعه خود به‌عنوان یک سرمایه‌گذار که از توان مالی خوبی برخوردار هستند به تأمین مالی برای خرید کالا به خریداران کمک می‌کنند.

ارائه وام جهیزیه بدون کارمزد تا سقف 20 میلیون تومان

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه همچنین یک شرکت به ارائه وام جهیزیه بدون کارمزد تا سقف 20 میلیون تومان پرداخته و طرح تعویض کالاهای فرسوده با کالای نو را در دستور کار دارد و شرکت دیگری در حوزه ارائه تسهیلات برای بخش مسکن فعالیت می‌کند. آموخته از رونمایی برخی محصولات شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا و مدیران خودرو برای اولین بار در اصفهان در این نمایشگاه خبر داد. وی گفت: خرید اقساطی کالا یکی از متداول‌ترین روش‌های خرید است و در حال حاضر نیز با توجه به شرایط اقتصادی موجود، روش لیزینگ بیشترین کاربرد را در بین مردم کشور برای خرید کالا، دارد. وی افزود: در شهر و استان به‌طور پراکنده از این روش استفاده می‌شود، اما در این نمایشگاه سعی بر آن شده تا انجام پراکنده این کار به‌صورت متمرکز با سبد کالای متنوع در اختیار خریداران قرار بگیرد. مدیر برگزاری اولین نمایشگاه لیزینگ در اصفهان گفت: برگزاری نمایشگاه لیزینگ در سایر استان‌ها تجربه خوبی را به همراه داشته و پس‌ازاین نمایشگاه درمی‌یابیم که بازخورد آن در استان اصفهان به چه صورت است و از آن برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه در دوره‌های بعدی با تقویت نقاط قوت و رفع نواقص و تمرکز بر کالاهایی که بیشتر مورد استقبال قرارگرفته، استفاده می‌شود.

فروش نقد و اقساط انواع خودرو در نمایشگاه

اما گشتی در این نمایشگاه زدیم تا از شرایط ویژه فروش انواع محصولات و خدمات اطلاع پیدا کنیم. از درب ورودی نمایشگاه که وارد سالن‌های اصلی می‌شویم، در نخستین سالن به غرفه‌های فروش خودرو برمی‌خوریم، انواع اتومبیل‌ها در این سالن برای بازدید حضار به نمایش درآمده‌اند، با یکی از غرفه داران در خصوص شرایط ویژه فروش خودرو به گفت‌و‌گو پرداختیم. وی گفت: شرایطی را به وجود آورده‌ایم که بتوانیم پاسخگوی نیاز مشتریان خود به بهترین شکل باشیم، لذا برای راحتی آنها، شرایط فروش فوری نقدی و فروش اقساطی انواع خودروها را در این نمایشگاه ایجاد کرده‌ایم، تخفیفات ویژه‌ای نیز برای خرید خودرو در ایام نمایشگاه داریم. این غرفه دار اضافه کرد: شرایط فروش فوری نقدی به این شکل است که زمان تحویل به سه بخش، آنی، 15 روزه و 30 روزه تقسیم می‌شود و مشتری بنا به نیاز، یکی از این شرایط را انتخاب می‌کند. برای فروش اقساطی خودرو نیز شرایط ویژ‌ه‌ای در نظر گرفته‌شده است، البته میزان پیش‌پرداخت، مبلغ اقساط و زمان تحویل در مدل‌های مختلف بر اساس قیمت و نوع اتومبیل متفاوت است، برای نمونه در یک مدل خودرو شخص خریدار با پرداخت حدود 30 درصد قیمت خودرو در پیش‌پرداخت و پرداخت بقیه هزینه در غالب سه تا 12 چک سه‌ماهه یا شش‌ماهه آن‌هم بسته به نوع و مدل خودرو می‌تواند صاحب خودروی دلخواه شود.

ارائه تخفیفات ویژه به بازدیدکنندگان

وی ادامه داد: البته تعداد اقساط، میزان و مبلغ چک‌ها، میزان پیش‌پرداخت و... همگی تابع شرایط، نوع خودرو و مواردی ازاین‌دست است، اما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بهترین شرایط را برای عموم مردم جهت خرید اتومبیل دلخواهشان فراهم آوریم. در این نمایشگاه نمایندگان خودروسازان داخلی و خارجی به فروش انواع خودروهای تولید داخل و وارداتی اقدام می‌کنند.

در سالن‌های بعدی نمایشگاه، غرفه‌های متعددی به عرضه انواع مبل و سرویس خواب پرداخته‌اند، یکی از غرفه داران این بخش درباره وضعیت نمایشگاه و میزان استقبال مردم گفت: خوشبختانه استقبال مردم خوب است، اما بیشتر بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند تنها با مشاهده محصولات و پرسیدن چند سؤال از غرفه‌ها عبور کنند، درواقع خیلی‌ها تصمیم جدی برای خرید ندارند که این موضوع خود می‌تواند دلایل مختلف همچون نداشتن قدرت خرید را شامل شود، این در حالی است که تمامی مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه بهترین محصولات خود را با کمترین قیمت‌ها و بیشترین تخفیف عرضه می‌کنند تا مردم بتوانند خریدی مطمئن داشته باشند. وی ادامه داد: بیشتر بازدیدکنندگان از این نمایشگاه را خانواده‌هایی تشکیل می‌دهند که قصد خرید جهیزیه دارند، البته خانواده‌های زیادی نیز برای نوسازی وسایل منزل خود اقدام به مراجعه به نمایشگاه و خرید لوازم موردنیاز خود می‌کنند.

فروش لوازم‌خانگی با شرایط ویژه

این فروشنده مبل و سرویس خواب ادامه داد: در این غرفه به عرضه محصولات تولید داخل می‌پردازیم، تمامی این محصولات در کارگاه‌ها و توسط هنرمندان داخلی ساخته می‌شوند و به دلیل اینکه در این نمایشگاه بدون واسطه و به‌صورت مستقیم از سمت تولیدکننده به خریداران عرضه می‌شوند، لذا قیمت‌ها در مقایسه با بازار بیرون مناسب‌تر است، از طرفی شرایط ویژه‌ای برای مشتریان خود در نظر گرفته‌ایم، فروش اقساطی و با چک نیز برای رفاه مردم در حال انجام است. تعداد غرفه‌های عرضه‌کننده لوازم‌خانگی نیز در نمایشگاه زیاد است، غرفه‌هایی که تمامی وسایل موردنیاز یک‌خانه در آنها یافت می‌شود. اتو، لباسشویی، اجاق‌گاز، هود، انواع ساعت، فرش، مصنوعات چوبی، چرخ‌خیاطی، یخچال و فریز، جاروبرقی و...یکی از غرفه داران لوازم‌خانگی دراین‌ارتباط اظهار کرد: انواع لوازم‌خانگی را با تخفیف‌های خوبی به این نمایشگاه آورده‌ایم، برای نمونه یخچالی که حدود 2میلیون تومان قیمت دارد، در این نمایشگاه با 200 هزار تومان تخفیف به مشتریان عرضه می‌کنیم، از طرفی طرح‌های ویژه فروش اقساطی نیز در نظر گرفته‌شده تا مردم بتوانند اجناس موردنیاز خود را خرید کنند.

رضایت بازدیدکنندگان از نمایشگاه لیزینگ

اما بازدیدکنندگان از این نمایشگاه نیز نظرات جالبی دارند، یکی از این بازدیدکنندگان در ارتباط با این نمایشگاه گفت: نمایشگاه خوبی است، همین‌که بستری فراهم‌شده تا مردم بتوانند وسایل موردنیاز خود را به‌صورت اقساطی و با تخفیف ویژه تهیه کنند، جای تشکر دارد، اما نقاط ضعفی نیز وجود دارد، تنوع محصولات می‌تواند بیشتر از این‌ها باشد تا مردم بتوانند با دست‌باز به خرید بپردازند، از طرفی اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که ساعات بازدید گسترش یابد و یا روزهای برپایی نمایشگاه بیشتر شود افراد بیشتری می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند. یکی دیگر از بازدیدکنندگان نیز اظهار کرد: اگر برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به‌صورت منظم و چند بار در طول سال انجام شود، می‌تواند به خانواده‌ها در تهیه لوازم و مایحتاج کمک خوبی داشته باشد، البته اگر این نمایشگاه‌ها به‌صورت تخصصی‌تر برگزار شود، بسیار بهتر است، چون تنوع زیاد محصولات و خدمات می‌تواند نوعی سردرگمی برای بازدیدکنندگان به جود آورد. درمجموع به نظر می‌رسد، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند بسیار مفید باشد و به عموم مردم در رفع نیازهای آنها کمک زیادی داشته باشد، البته نیاز به اتخاذ تدابیری است تا مشکلات احتمالی در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برطرف شود تا شاهد بهبود کیفی چنین نمایشگاه‌هایی باشیم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار