حکایت رویه های جدید وزیر جوان

وزیر ارتباطات 36 ساله روحانی نه تنها از کاربران شبکه های اجتماعی و معتقد به آزادی آنهاست، بلکه شیوه مدیریتش در وزارت ارتباطات نیز با وزرای مسن کابینه متفاوت است.

وزیر ارتباطات 36 ساله روحانی نه تنها از کاربران شبکه های اجتماعی و معتقد به آزادی آنهاست، بلکه شیوه مدیریتش در وزارت ارتباطات نیز با وزرای مسن کابینه متفاوت است.

ایمنا -وزیر ارتباطات روز شنبه 25 شهریور اعلام نمود:«مخالفتی با سرویس لایو(زنده) اینستاگرام وجود ندارد و در نتیجه اگر در روزهای اخیر با سرویس لایو اینستاگرام به مشکل برخورده‌اید، فرضیه فیلترشدن آن را از ذهن خود دور کنید». اما حمایت از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران تنها نکته قابل توجه در مورد این وزیر دهه شصتی دولت روحانی نیست. او در روزهای گذشته نیز بارها به خاطر نظرات و اقداماتش به تیتر یک رسانه ها تبدیل شده است. وی روز جمعه 24 شهریور نیز در ابتکاری که بیشتر از ذهن های جوان و ماجراجو بر می خیزد، وزرای سه دهه گذشته این وزارتخانه را دورهم جمع کرد و کوشید با وزرای پیشین ارتباطات به هم‌اندیشی درباره مسیر آینده توسعه ارتباطات بپردازد.


همچون بسیاری از والدین دهه شصتی که می کوشند فرزندانشان کمبودها و سختی هایی که کودکان دهه شصت کشیدند را تجربه نکنند، وزیر ارتباطات جوانان کشورمان نیز در اقدامامی که کمتر در بین سایر وزرا به چشم می خورد، کوشیده است تلفیقی منطقی بین کار و خانواده ایجاد کند. او به همراه ٢ پسر خردسالش در فینال سومین دوره بازی های فوتبال رایانه ای به تماشای مسابقات می نشیند و البته در حین تماشای بازی وعده هایش برای بهبود وضعیت بازی های رایانه های را نیز مطرح می کند. جهرمی در حاشیه بازدید از سومین لیگ بازی های رایانه ای که در محل برج میلاد در حال برگزاری است، وعده داد تا وزارت خانه متبوعش از بازی های داخلی حمایت کند تا به بازی های بین المللی تبدیل شوند. او با بیان اینکه سال گذشته حدود 10 میلیارد تومان درقالب وام های کم بهره به این شرکت هایی که تولید بازی می کنند پرداخت شده است، وعده داد «این کمک ها همچنان ادامه خواهد یافت تا انشا الله مانیز بازی های بین المللی داشته باشیم».

البته باید توجه داشت که جهرمی وزیری تازه کار و جوان است که هم قبل از گرفتن رأی اعتماد انتقادات بسیاری به سوابق او مطرح شد و هم در حدود یک ماهی که از وزارتش می گذرد، فرصت چندانی برای تحقق وعده هایش پیدا نکرده است. با این حال تعامل او با رسانه ها و شبکه های اجتماعی و اقدامات ابتکاری او حکایت از جریانی نوظهور در عرصه سیاسی ایران دارد که با حال و هوای این روزهای جامعه ایرانی مطابقت دارد. حال که در جلسه اخیر شورای عالی اداری کشور دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای اصلاح شده و بر اساس این مصوبه قرار است سن مدیران کشور تا پایان برنامه ششم توسعه کشور 8 سال کاهش پیدا کند، به نظر می رسد در سالهای آتی شاهد تحولات بیشتری نیز در عرصه سیاسی کشور خواهیم بود. اگر این مصوبه به سرنوشت برخی از تصمیمات پیشین گرفتار نشود و قدرت اجرایی پیدا کند، باید منتظر نسل جدیدی از مدیران باشیم که خود از کاربران فعال فضای مجازی هستند، روحیه ماجراجویی، گفتگو و تعامل دارند و از آشنایی و پیوند بیشتری با دغدغه ها و امیدهای نسل جوان برخوردارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار