فوران ذوب‌آهن ،خاموشی مطلق سپاهان

تیم‌های اصفهانی لیگ در هفته ششم به مصاف دو تیم خوزستانی رفتند و سرنوشت متفاوتی را پشت سر گذاشتند. هر چه سپاهانی‌ها در گلزنی به فولاد ناتوان نشان دادند روز بعد ذوبی‌ها جبران کردند و دروازه استقلال را به توپ بستند تا یک میهمانی دل نوازنه راه انداخته باشند.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : تیم‌های اصفهانی لیگ در هفته ششم به مصاف دو تیم خوزستانی رفتند و سرنوشت متفاوتی را پشت سر گذاشتند. هر چه سپاهانی‌ها در گلزنی به فولاد ناتوان نشان دادند روز بعد ذوبی‌ها جبران کردند و دروازه استقلال را به توپ بستند تا یک میهمانی دل نوازنه راه انداخته باشند. از شش گلی که به کیسه فوتبال اصفهان در پایان هفته ششم ریخته شد سهم تمام و کمال آن به سبزقباها تعلق پیدا کرد که شش بار توپ را به تور دروازه تیم نگون‌بخت استقلال خوزستان دوختند و دو گل خورده‌ای هم که در کارنامه فوتبال نصف جهان به ثبت رسید را باید در کیسه زرد پوشان جستجو کرد. در پایان هفته ششم لیگ سپاهان و ذوب‌آهن 15 امتیاز از 12 رقابت با حریفان کسب کرده‌اند که سهم ذوبی‌ها 9 امتیاز و سپاهان 6 امتیاز است.

سپاهان در دست‌انداز لیگ گیرکرده است

بازی پنجشنبه‌شب سپاهان برابر فولاد مهر تائید دیگر بود بر این موضوع که تیم زردپوش اصفهانی به‌شدت بیمار است و نسخه‌های کرانچار هم هنوز نتوانسته در نقش داروی شفابخش ظاهر شود. طلایی پوشان اصفهانی در حالی برابر حریف سرخ‌پوش خوزستانی صف‌آرایی کردند که خوب می‌دانستند بازی با شاگردان پورموسوی یکی از آخرین فرصت‌هایی که آنها برای فرار از بحران پیش رو دارند. سپاهانی‌ها که در کمال ناباوری از جام حذفی در همان دور نخست کنار رفته بودند باید در بازی فولاد پیروز می‌شدند تا حداقل این برد مرهمی بر دردهای بی‌درمان این فصلشان باشد. با این پیش زمینه به نظر می‌رسید کرانچار با یک تاکتیک تمام تهاجمی تیمش را به میدان فرستاده تا از تمام ظرفیت‌های موجود برای شکست تیم اهوازی بهره ببرد. کرانچار که موقیعت شغلی‌اش را درخطر می‌دید حتی علی کریمی که به‌تازگی با تیم اصفهانی قرارداد امضا کرده را هم در ترکیب اصلی قرار داد تا با همه داشته‌هایش بر تیم فولاد بتازد. نیمه نخست بازی با شروع طوفانی فولادی‌ها آغاز شد اما به‌تدریج طلایی پوشان اصفهان بر توپ و میدان حاکم شدند و اگر ساسان انصاری و مروان حسین عراقی اندکی دقت به خرج می‌داند پیش افتادن سپاهان از فولاد در همان نیمه نخست چندان دور از ذهن نبود. آنها دو بار با حامد لک تک‌به‌تک شدند اما در گشودن دروازه میزبان توفیقی به دست نیاوردند و لک با دو عکس‌العمل به‌موقع مهاجمان سپاهان را ناکام گذاشت. البته یک‌بار هم زهیوی در همان نیمه نخست توپ را به تیر دروازه لی اولیویرا کوبید تا نخستین زنگ خطر برای تیم اصفهانی به صدا درآمده باشد. به‌هرحال نیمه نخست بازی با تساوی بدون گل پایان یافت تا در نیمه مربیان سرنوشت بازی را مشخص شود. جایی که پور موسوی توانست با استفاده از مهارتی که در بازی شناسی پیداکرده است جریان این دیدار را در دست بگیرد و با استفاده از ضعف مدافعان میانی سپاهان یعنی عزت ا... پورقاز و سیاووش یزدانی ضربه نهایی را وارد کند. آرش افشین مهاجم کهنه‌کار خوزستانی که سابقه بازی در تیم‌های استقلال تهران، سپاهان و ملوان را هم در کارنامه دارد با استفاده از همین ضعف از درون محوطه شش‌قدم، ارسال مواج ناصری از جناح راست را بدون مزاحمت به تور دروازه میهمان بدوزد و تیمش را پیش اندازد. از این زمان به بعد تلاش سپاهانی‌ها برای جبران گل خورده و فرار از دومین شکست متوالی شدت گرفت اما آنچه به چشم آمد بازی بی‌هدف شاگردان کرانچار بود که با تجمع فولادی‌ها در یک‌سوم دفاعی خودشان به نتیجه لازم ختم نمی‌شد. حتی تعویض‌های کرانچار و به میدان فرستادن رسول نویدکیا به‌عنوان بازیساز اصلی تیم و مهرداد محمدی سرعتی هم نتوانست تغییری در بازی سردرگم تیم اصفهانی ایجاد کند. درحالی‌که به نظر می‌رسید این دیدار را باید با همان برتری یک بر صفر به سود فولادی‌ها تمام‌شده تلقی کرد یک اشتباه مهلک از سوی لی اولیویرا تیر خلاص را به پیکر سپاهانی ها شلیک کرد تا آنها با دو گل بازی را به میزبان واگذار کنند و تیره‌روزهایشان تداوم پیدا کند.

غوغای ذوب‌آهن در فولادشهر

ذوبی‌ها جمعه‌شب در ورزشگاه فولادشهر غوغایی به پا کردند و نتیجه‌ای را رقم زدند که شاید به تعداد انگشتان یک دست هم‌چنین پیروزی پرگلی را نمی‌توان در کارنامه تیم اصفهانی پیدا کرد. پیروزی برابر تیم لیگ برتری استقلال خوزستان خود به‌تنهایی چیز عجیبی نبود اما به ثمر رساندن شش گل، بدون دریافت گلی از حریف یک برد هراس‌انگیز را برای شاگردان امیر قلعه‌نویی رقم زد. تیم تحت رهبری ویسی دو فصل پیش با همین مربی در میان ناباوری جام قهرمانی را تصاحب کرده بود و حریف دست‌وپابسته‌ای به‌حساب نمی آمد. تیمی که تا پیش از رویارویی با ذوب‌آهن تنها پنج بار دروازه‌اش بازشده بود و آمار میانگین یک گل خورده در هر بازی را در کارنامه داشت؛ اما جمعه‌شب سبزپوشان اصفهانی چون صاعقه‌ای بر سر تیم آبی‌پوش اهوازی فرود آمدند و آنها را از پا درآوردند. آنها تنها 13 دقیقه به تیم اهوازی فرصت نفس کشیدن دادند و مرتضی تبریزی سریال گلزنی هایش را از همین دقیقه کلید زد.تبریزی سه بار دیگر هم دروازه وحید شیخ ویسی را گشود تا با چهار گل زده عنوان بهترین گلزن ذوب‌آهن در شش هفته سپری‌شده از لیگ را به خود اختصاص دهد. ذوبی‌ها با این برد پر گل تا حدودی از غم شکست غیرقابل‌هضم در جام حذفی خارج شدند و امیدوارانه‌تر به هفته های پیش رو در لیگ چشم دوخته‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار