چهار بهانه برای ورزش نکردن

ما هرکدام برای ورزش نکردن بهانه‌های خودمان را داریم؛ اما با کمی تلاش و برنامه ریــزی می تـــوان موانتع فعالیت ورزشی را از میــان برداشــت. به چهار مورد از بهانه هــا و چــاره رفع آنها که دکتر محســن نقیه، پزشک عمومــی و رئیـــس درمانـــگاه شهــرداری اصفهـان پرداختــه است، اشاره می کنیم...

اصفهان زیبا: ما هرکدام برای ورزش نکردن بهانه‌های خودمان را داریم؛ اما با کمی تلاش و برنامه ریــزی می تـــوان موانتع فعالیت ورزشی را از میــان برداشــت. به چهار مورد از بهانه هــا و چــاره رفع آنها که دکتر محســن نقیه، پزشک عمومــی و رئیـــس درمانـــگاه شهــرداری اصفهـان پرداختــه است، اشاره می کنیم:

برای ورزش کردن توان ندارم
اول با انجام فعالیت ‌های ورزشی متعادل تحرک خود را افزایش دهید. به مرور زمان خواهید دید که چگونه انرژی شما افزایش پیدا می‌کند‌. هر ‌چقدر که میزان فعالیت خود و سختی آن را بیشتر می‌ کنید، انرژی و توان شما نیز افزایش پیدا می کند و ورزش کردن برای شما آسان تر می شود.

من به ورزش علاقه‌ای ندارم
ممکن است به دلایل مختلف از ورزش کردن عاصی باشید یا خاطرات بدی از دویدن در اطراف خانه خود یا زنگ ورزش مدرسه داشـــته باشــید. ممکن است مجبور شده باشید مقدار زیادی به خود فشار بیاورید و ورزش کنید‌. اما دیگر می دانید که فعالیت‌های روزمره هم می تواند، فعالیت ورزشی به حساب آید و لازم نیسـت زیاد به خود فشار بیاورید. کافی است فعالیت هایی که دوست دارید را در برنامه ورزشی خود بگنجانید. اگر امکان دارد از دوستان و اقوام خود بخواهید که با هم ورزش کنید و در ادامه این راه از هم پشتیبانی کنید.

من دوست دارم ورزش کنم؛ اما فراموش می‌کنم
کفش های ورزشی خود را کنار در خانه قرار دهید تا ورزش کردن را فراموش نکنید. یک دست لباس ورزشی را با خود به محل کارتان ببرید تا در راه بازگشت از کار مستقیما به سوی کلاس ورزش بروید. حتی می توانید فاصله میان محل کار و خانه خود را بدوید. روزهایی که می خواهید ورزش کنید را بر روی تقویم علامت بزنید تا فراموش نکنید. زمانی که ورزش کردن را آغاز کردید به تدریج به زمان و میزان آن بیفزایید.

برای ورزش کردن وقت ندارم
درست است که انجام فعالیت ورزشی وقت گیر است؛ اما به یاد داشته باشید با انجام تنها ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی مداوم و متعادل در بیشتر روزهای هفته(‌ترجیحا همه روزها) می توانید خطر ابتلای به بیماری های قلبی را به شدت کاهش دهید. به یاد داشته باشید با دو برابر کردن میزان فعالیت ورزشی می توانید هنگام تماشای تلویزیون از دوچرخه ثابت استفاده کنید یا وزنه بزنید. حتی می توانید فعالیت های روزانه خود مانند شستن ماشین یا جمع کردن برگ ها را با قدرت و سرعت بیشتری انجام دهید تا تبدیل به فعالیتی ورزشی شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار