معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان: ۲ هزار زوج در انتظار گرفتن فرزند هستند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: در استان اصفهان حدود دوهزار زوج در انتظار گرفتن فرزند هستند اما بهزیستی این تعداد فرزند را ندارد و این موضوع باعث طولانی شدن فرآیند فرزندخواندگی است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: در استان اصفهان حدود دوهزار زوج در انتظار گرفتن فرزند هستند اما بهزیستی این تعداد فرزند را ندارد و این موضوع باعث طولانی شدن فرآیند فرزندخواندگی است.

دکتر مرضیه فرشاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در طول سال بهزیستی چیزی حدود ۵۰ نوزاد قابل فرزندخواندگی دارد در حالی که ۲ هزار متقاضی داریم، اظهار کرد: ما در بهزیستی مدل‌های واگذاری دیگری تحت عنوان امین موقت هم داریم اما بسیاری از خانواده‌ها این شیوه داشتن فرزند را قبول ندارند و صرفا علاقمند به گرفتن شناسنامه برای فرزند هستند.

وی در موضوع علت زمان‌بر بودن گرفتن فرزند از بهزیستی هم افزود: علت زمانبر بودن این فرآیند به خاطر این است که ما با داشتن ۵۰ نوزاد در سال ۲۰۰۰ خانواده در انتظار داریم و بدین شکل زمان‌بر بودن گرفتن فرزند قطعا امری طبیعی خواهد بود و ما سعی می‌کنیم تعدادی از این خانوارها را بصورت امین موقت دارای فرزند کنیم البته طبیعی است که در این بین تعدادی دیگر از این زوج‌ها از اقوام خود فرزند خوانده می‌گیرند و تعدادی هم منصرف می‌شوند و تعدادی هم خودشان دارای فرزند می‌شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر در حال دادن فرزند به متقاضیان سال ۸۹ هستیم، بیان کرد: اصلی ترین دلیل طولانی شدن گرفتن فرزند خوانده از بهزیستی همین موضوع کمبود فرزند است.

وی در مورد اطاله بیش از ۵ سال برای گرفتن فرزند تصریح کرد: گاهی اوقات کسانی که امتیازی برای داشتن فرزند ندارند مانند کسانی‌ که سوءپیشینه دارند یا اعتیاد دارند از همان ابتدا با دادن فرزند به این افراد مخالفت می‌شود اما کسانی که مشکلی برای گرفتن فرزند ندارند باید در نوبت گرفتن فرزند باشند و زمان گرفتن فرزند معمولا بیش از ۵ سال خواهد بود.

فرشاد در مورد ورودی این نوزادان به بهزیستی از طرق مختلف گفت: بچه های حاضر در شیرخوارگاه ها ممکن است به صورت خودمعرف یا از طریق نیروی انتظامی به بهزیستی تحویل داده شوند و یا اینکه در خیابان رها شده باشند و از طریق اطلاع مردم به بهزیستی تحویل داده شوند.

وی در خاتمه از تحویل ۷۰ نوزاد به خانواده‌های در انتظار فرزند خبرداد و اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۷۰ فرزند که شرایط لازم را داشتند به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی که دارای پرونده در این زمینه بودند، تحویل داده شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار