حضور 151 گروه عملیاتی برای مبارزه با جرم

رزمایش اقدام و عمل باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای نظم و امنیت، ارتقای امور ترافیکی و تسهیل در ارائه خدمات انتظامی روز گذشته در اصفهان آغاز شد.

مینا عباسپور - اصفهان امروز : رزمایش اقدام و عمل باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای نظم و امنیت، ارتقای امور ترافیکی و تسهیل در ارائه خدمات انتظامی روز گذشته در اصفهان آغاز شد. فرمانده انتظامی استان اصفهان در حاشیه این رزمایش اظهار کرد: برای افزایش تحرک و انتظامی استان، قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل تشکیل‌شده است که بتواند برحسب ظرفیت موجود اقداماتی در انتظامی استان اصفهان داشته باشد. بر همین اساس این رزمايش با تمرکز بر روی کانون‌های جرم اجرایی می‌شود و بر اساس کار اطلاعاتی انجام‌شده پاک‌سازی رخ می‌دهد، دستگیری اراذل‌واوباش، افزایش امنیت اجتماعی و کشف اموال مردم از اقدامات رزمایش است. سردار مهدی معصوم بیگی ادامه داد: با توجه به اینکه این رزمایش یک رزمایش جامع و کامل است و همه حوزه‌های مأموریتی را در راستای انتظام بخشی به بحث اجتماعی شامل می‌شود، این طرح که اولین مرحله‌اش روز گذشته اجرایی شد تا روز جمعه به‌طور کامل ادامه خواهد یافت، البته در بعضی حوزه‌ها این طرح مستمر خواهد بود. معصوم بیگی تصریح کرد: حدود 151 تیم عملیاتی و پشتیبانی با اشراف کامل اطلاعاتی و تسلط بر کانون‌های جرم در هر منطقه عملیات اقدام و عمل را انجام خواهند داد.

اهمیت امنیت مردم در آستانه بازگشایی مدارس

وی بابیان این‌که در آستانه بازگشایی مدارس و آستانه ماه محرم هستیم، مطرح کرد: لازم بود تا والدین و دانش‌آموزان با خیال و آسودگی راحت‌تری سال تحصیلی را شروع کنند و شاهد امنیت بیشتر در بین مردم استان اصفهان باشیم، این رزمایش در سطح استانی دنبال می‌شود که بخشی از آن تمرکز بر شهرستان اصفهان است.

خبری از بسته مشکوک نبود

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: هیچ موضوعی مربوط به انتحاری و انفجاری بودن بسته مشکوک کشف‌شده در نجف‌آباد وجود نداشته و این بسته به‌هیچ‌وجه امنیتی نبوده است. او درباره بسته مشکوک در نجف‌آباد اظهار کرد: مردم همکاری بسیار خوبی با نیروی انتظامی دارند و موضوع مشکوک را سریع اطلاع دادند و با واحد 110 تماس گرفتند که بلافاصله یگان‌های مربوطه در نیروی انتظامی و لشکر 8 نجف اشرف اعزام شدند و کار تخصصی بر روی آن انجام گرفت. فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: پس از بررسی مشخص شد بسته مذکور حاوی هیچ‌گونه ماده انفجاری، تروریستی نبوده و حتی بمب صوتی هم نبود و هر نوع گزارش و شایعه‌ای در این باره را تکذیب می‌کنم. وی ادامه داد: استان اصفهان در امنیت کامل است و مردم هیچ نگرانی نداشته باشند. این موضوع صرفا اطلاع رسانی مسئولانه شهروندان بوده و این یک رویه است که ما بسته مشکوک را فارغ از اینکه بدانیم چیست، از بین ببریم.

در انتها فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: همگرایی و هم‌افزایی میان دستگاه قضائی و نیروی انتظامی باعث افزایش امنیت بیشتر جامعه می‌شود و به‌این‌ترتیب شاهد این هستیم که روزبه‌روز شرایط امنیتی استان بهتر خواهد شد و موجب ارتقا امنیت می‌شود.

تأمین امنیت مردم در سایه رزمایش اقدام و عمل

در ادامه دادستان اصفهان درباره این رزمایش اظهار کرد: قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل برای مردم احساس امنیت به ارمغان خواهد آورد و برای کسانی که قصد ارتکاب جرم‌دارند احساس ناامنی ایجاد خواهد کرد. در این راستا پلیس به‌عنوان عنصر اصلی برقراری نظم باید حضوری فعال و پویا داشته باشد و بداند عمل به وظیفه موضوع بسیار مهمی است. حسن رحیمی همکاری بین پلیس و دستگاه قضائی در استان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: رزمایش و طرح اقدام و عمل باعث ایجاد احساس امنیت و به‌ویژه ارتقا امنیت اجتماعی در جامعه می‌شود و احساس ناامنی برای مجرمان ایجاد می‌کند. هدف اصلی این طرح ارتقای امنیت و اعتماد آحاد عمومی جامعه است و دستگاه قضائی نیز پشتیبان این طرح خواهد بود و امیدواریم با اجرای این طرح جرائم سطح استان کاهش یابد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار