پیام شهدا ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم بود

فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین (ع) اصفهان گفت: باید توجه داشت پیام شهدا ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم بود و اگر امروز در کشور یادواره‌های شهدا برگزار می‌شود برای آن است که راه شهدا و تفکر آنان به نسل‌های آینده انتقال یابد چرا که نسل‌های آینده حافظان این آب و خاک هستند.

سردار محمد کرمی در یادواره ۷۹ شهید شهر زاینده رود و بزرگداشت شهدای مدافع حرم با اشاره به نقش رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و تاثیر شهیدان آن برماندگاری انقلاب اسلامی اظهار کرد: یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و امروز برگزاری یادواره شهدا کاری فرهنگی است.

وی دفاع مقدس را گنج تمام‌نشدنی دانست و افزود: با توجه به مسائل و چالش های موجود امروز نیازمند کارهای فرهنگی هستیم و از این جهت ما باید فرهنگ دفاع مقدس را در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به درستی پیاده کرده و از آن بهره لازم را ببریم.

فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین (ع) اصفهان منشاء اغلب جنگ‌ها را آمریکا و صهیونیست دانست و تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) مستکبران جهان به رهبری آمریکا و طراحی صهیونیست ها تلاش کردند حرکت انقلاب اسلامی را متوقف کنند و همه تلاش آنها مقابله با تفکر ناب امام خمینی(ره) و صدور انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی در گام نخست تلاش داشتند لیبرال ها را در نظام نفوذ دهدند اما موفق نشدند و با رهبری امام خمینی(ره) و اندیشه های ناب ایشان این توطئه خنثی پس از آن ماستکبار جهانی کودتاهای متعدد را طراحی و یکی پس از دیگری اجرا اما باردیگر این توطئه ها باشکست مواجه شد.


سردار کرمی اضافه کرد: با تلاش مستکبران در راستای متوقف کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی غائله های مختلف در استان های مختلف همچون خوزستان، گنبد، سیستان و بلوچستان و کردستان طراحی شد که در نهایت آخرین غائله درکردستان اجرایی شد که در آن تمام ضد انقلاب ها با یکدیگر هم پیمان شده بودند که این توطئه یکی پس از دیگری توسط رهبری امام خمینی (ره) خنثی و با شکست سنگین مواجه شد .
وی عنوان کرد: استکبار جهانی تمام تلاش خود را به‌کار گرفت تا جلوی پیش رفت ایران اسلامی را بگیرد اما شاهدیم تمامی تلاش‌های دشمنان با شکست مواجه شده چرا که در غائله کردستان رزمندگان اسلام و مردم با حرکتی قدرتمندانه در مقابل دشمنان ایستادند.

فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین (ع) اصفهان بیان کرد: باید توجه داشت طرحی که امروز گروه تروریستی داعش از خود به نمایش گذاشته در کردستان اجرایی شد و خشونت، سربریدن و گستراندن خیمه وحشت بر کردستان در آن روزها ماهیتی خشن تر از داعش امروز را در تاریخ به تصویر کشید و برخی شهدا به طرز فجیعی سربریده شده بودند و امروز نیز طراح اصلی توطئه‌هایی که شاهد آن هستیم آمریکا، صهیونیست و انگلیس هستند اما توطئه‌های آنها تنها شکل عوض کرده و اجرایی می‌شود .
وی متذکر شد: به هر حال با تمام تلاش های صورت گرفته از سور دشمنان میهن اسلامی آنها موق نشدند در توطئه های خود به موفقت دست پیدا کنند از این جهت جنگ تحمیلی را طراحی کردند.


سردار کرمی تاکید کرد: باید توجه داشت این جنگ نابرابر به خاطر اختلافات مرزی و جغرافیایی نبود بلکه ارتباط تنگاتنگی با انقلاب داشت و ابرقدرت ها می خواستند از طریق کمک به رژیم بعثی، این انقلاب و نظام اسلامی را ساقط کنند و زمانی که دشمنان ایران اسلامی در کردستان با شکست سنگینی مواجه شدند دولت عراق را تحریک کرده و حدود ۳۰ کشور از دولت عراق حمایت کردند تا عملیات نظامی علیه ایران شکل‌ گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ایران از لحاظ مالی، نظامی، تسلیحاتی و تبلیغاتی، صدام را حمایت می کردند تا بلکه به اهداف پلید خود دست یابند و در این راستا تلاش خود را آغاز کرده و با لشکر های مجهز، از زمین و هوا حمله را به ایران اسلامی کلید زدند.

سردار کرمی اذعان کرد: اما وجود و نقش امام خمینی (ره) و حضور و مجاهدت رزمندگان اسلام در جبهه ها و پشتیبانی های ملت ایران، باعث شد تا آنها در رسیدن به برنامه های شوم خود ناکام بمانند و باید گفت یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس، عاشورایی جنگیدن رزمندگان بود.

وی خاطرنشان کرد: باید به این مهم توجه داشت ملت همیشه در صحنه ایران در طول هشت سال دفاع مقدس به ندای ولایت فقیه خود لبیک گفته و در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور می یافتند و مردم و شهدای ما شجاعانه در مقابل دشمن ایستادند و از مهین اسلامی دفاع کردند از این جهت فرهنگ جهاد و شهادت رزمندگان در دوران دفاع مقدس از زیبایی بسیار زیادی برخوردار بود .


فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین (ع) اصفهان اذعان کرد: تقوا و توکل بر خدا سرلوحه رفتار شهدا بود و همواره در رفتار خود به خداوند متعال، قرآن و نماز تمسک داشتند بنابراین اگر امروز وظیفه‌ای بر عهده ما قرار گرفته باید با الگوپذیری از شهدا با تلاشی شبانه‌روزی به مردم خدمت کنیم .
وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا انتقال فرهنگ شهادت به نسل‌های جدید انقلاب است، یاداور شد:باید توجه داشت پیا م شهدا ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم بود و اگر امروز در کشور یادواره‌های شهدا برگزار می‌شود برای آن است که راه شهدا و تفکر آنان به نسل‌های آینده انتقال یابد چرا که نسل‌های آینده حافظان این آب و خاک هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار