همه ما سربلندی خود را از شهدا بدست آورده ایم

سرپرست شهرداری زاینده رود گفت: باید توجه داشت پنهان بودن گنج و ارزشمند بودن آن از خصوصیات‌هایی است باعث ارزشمندش دن آن می‌شود و برای به دست آوردن آن باید تلاش کرد از این رو امروز باید تلاش شود فداکاری های هشت سال دفاع مقدس‌ که توانست یک نظام الهی و معنوی و متّکی بر تفکّر و اندیشه درست و برخاسته از ایمان را تحکیم ببخشد را برای نسل جوان تبیین کرد.

جمشید اسماعیلی سرپرست شهرداری زاینده رود در یادواره ۷۹ شهید شهر زاینده رود و بزرگداشت شهدای مدافع حرم اظهار کرد: ایثارگران و شهدای هشت سال دفاع مقدس برای حفظ عزت و آزادگی ایران اسلامی جان خود را فدا کردند تا امروز ایران در اوج قدرت در خاورمیانه و جهان قرار گیرد .

وی افزود: شهدا با اهدای خون پاکشان استقلال کشور را رقم زند و برای جاری‌شدن عدالت در کشور از همه چیز خود گذشتند تا نهال انقلاب تنومند و دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستحکمتر شود و از این جهت باید توجه داشت جنگ هشت ساله به عنوان یکی از دوره های مهم تاریخ ایران اسلامی به شمار می آید.

سرپرست شهرداری زاینده رود تصریح کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس کسانی هستند که در نبرد نابرابر با دشمن برای حفظ کرامت انسانی تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کردند و از این جهت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز جنگ تحمیلی را یک گنج با ارزش دانستند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت پنهان بودن گنج و ارزشمند بودن آن از خصوصیات‌هایی است باعث ارزشمندش دن آن می‌شود و برای به دست آوردن آن باید تلاش کرد از این رو امروز باید تلاش شود فداکاری های هشت سال دفاع مقدس‌ که توانست یک نظام الهی و معنوی و متّکی بر تفکّر و اندیشه درست و برخاسته از ایمان را تحکیم ببخشد را برای نسل جوان تبیین کرد.

اسماعیلی اضافه کرد: همه ما سربلندی خود را از شهدا بدست آورده ایم و شهدا چراغ راه، برای رسیدن به خدا و کمال هستند چراکه شهدا و رزمندگان همواره در جبهه راز و نیاز و توکل به خدا را سرلوحه خود داشتند و در برابر سختی ها ومشکلات خدا را در نظر می گرفتند و جوانان ما می توانند شهدا را به عنوان الگو، شاخص و چراغ راه خود انتخاب و به آنها اقتدا کنند چراکه مسیر راه آنها چراغ هدایت جامعه است.

وی با اشاره به اینکه باید فلسفه برگزاری یادواره شهدا عنوان کرد: اعتلاء معرفت و تعهد جامعه در قبال ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برگزاری این یادواره شهدا به حساب می‌آید همچنین احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه، زنده‌نگهداشتن یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی، حفظ آثار آنها، تجلیل، تکریم، صیانت و حمایت از خانواده‌های معظم شهدا نیز از دیگر اهداف این ائین است .

سرپرست شهرداری زاینده رود در پایان گفت : مردم ما در کوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدند که باید به توان داخلی خود باور داشته باشند و با تکیه بر همین توانمندی ها کشور را اداره کنند که البته تاثیر این اعتماد به نفس فقط مختص همان دوران نبود و امروزه اثر این خودباوری در عرصه های مختلف علمی،اجتماعی و ... نمود فزاینده ای به خود گرفته است

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار