صلابت مدافعان حرم مهم‌ترین پیام شهید حججی

امام جمعه شهر زاینده رود گفت: پیام مهم شهیدان ما این بود که راه امام خمینی(ره)، شهدا، ولایت و رهبری پاینده، پویا و زنده خواهد بود و همه ما باید قدر این نعمت‌ها را بدانیم.

حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در یادواره ۷۹ شهید شهر زاینده رود و بزرگداشت شهدای مدافع حرم اظهار کرد: شهدای ما تجلیات گوناگون در عرصه‌های مختلف از جمله جبهه و جنگ و حوزه فرهنگی داشتند و امروز حضور اقشار متخلف مردم در این مراسم نشان از دلدادگی مردم ولایت‌مدار شهر زاینده رود به فرهنگ شهادت است .
وی افزود: مردم با حضور در یادواره شهدا به همه جهانیان ثابت می کنند که هر چند سال‌های زیادی از جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس گذشته اما خون جوانان این مرز و بوم همیشه تازگی دارد و با این حضور مبانی اعتقادی، قرآن، دین و ولایت‌پذیری خود را به رخ دشمن می کشند .

امام جمعه شهر زاینده رود تصریح کرد: باید توجه داشت شهدا جایگاه ویژه‌ای دارند و این عزیزان هم در زمان جنگ و هم پس از آن موجب ایجاد وحدت بودند .


وی با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت و ایثارگری موجب پیروزی انقلاب شد، اضافه کرد: شهدا، این بزرگ مردان تاریخ به سخن ولی فقیه زمانشان، امام خمینی (ره) گوش فرا دادند و جلو رفتند و برای اولین بار در طول تاریخ حتی یک وجب از خاک کشور به تاراج نرفت و شرف و ناموس و عظمت مردم ایران در مقابل بیش از ۳۰ کشوری که به صدام ملعون کمک می کردند، محفوظ ماند .

صفرزاده تهرانی ادامه داد: پیام مهم شهیدان ما این بود که راه امام خمینی(ره)، شهدا، ولایت و رهبری پاینده، پویا و زنده خواهد بود و ان‌شاءالله که همه ما قدر این نعمت‌ها را بدانیم ضمن اینکه ما قدر نعمت حضور مردم را می‌دانیم .

وی عنوان کرد: باید توجه داشت شهدا با اهدا خون خود از کشور و ناموس ما حفاظت کردند و به خاطرما جنگیدند لذا ما وظیفه داریم راه شهدا را ادامه بدهیم چراکه شهدا حق زیادی بر گردن ما دارند .

امام جمعه شهر زاینده رود بیان کرد: امنیت کاملی که امروز ما در کشور ایران با وجود اوضاع و احوال کشورهای دنیا بخصوص کشورهای منطقه از آن برخوردار هستیم، مدیون مجاهدت شهیدانی است که با حضور در صحنه‌های دفاع مقدس، آرامش را به ما هدیه دادند که این موضوع، وظیفه ما را در مقابل آنان برای ادامه راهشان، چند برابر می‌کند .


وی خاطرنشان کرد: اگر امروز ما در برابر قدرت‌های پوشالی دنیا ایستاده‌ایم و آن‌ها مجبور شده که در مقابل عزت و سربلندی ایران اسلامی به‌زانو دربیایند به دلیل مجاهدت شهدای عزیز و خط شکن بوده است.

صفرزاده تهرانی در ادامه با اشاره به شهید مظلوم مدافع حرم محسن حججی گفت: شهید محسن حججی در زمانی جان خود را تقدیم اسلام کرد که مظلومیت شیعه در جهان برای جمع کثیری روشن‌شده است و سبک شهادت شهید حججی نشان داد که دشمنان ما و کسانی که در معارضه با اسلام و انقلاب هستند چه سبک و برنامه‌هایی دارند و در واقع به‌نوعی وحشی‌ترین برنامه‌ها توسط آنان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود .

وی تاکید کرد: این شهید بزرگوار مشخص کرد که راه برای بالاترین مراحل شهادت باز است و یک شهید می تواند یک ملت ۸۰ میلیونی را به حرکت دراورد و این مهم با جان فشانی در راه اهل بیت عصمت و طهارت دست یافتنی است.


امام شهر جمعه زاینده رود در پایان گفت: شهید محسن حججی همراه مابقی افرادی که در این حادثه به شهادت رسیده‌اند اسناد غیرقابل‌انکاری برای حقانیت نظام و نشان دادن روحیه مقاومت و استقامت در راه خدا، برای پیروز شدن در عرصه‌های مختلف بودند و باید بدانیم که بدون این شهادت‌ها هیچ پیروزی در هیچ عرصه‌ای به‌خصوص در عرصه حقانیت شیعه به دست نخواهد آمد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار