آینده نگری برای توسعه خدمات شهری

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان با تاکید بر اینکه برنامه ریزی و آینده نگری برای توسعه خدمات شهری از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری دارای سازمان های تابع متعددی است که برای پیشرفت و توسعه شهری در زمینه خدمات می بایست مدیریتی صحیح و دقیق همراه با نظارت داشته باشد.

اصفهان امروز: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان با تاکید بر اینکه برنامه ریزی و آینده نگری برای توسعه خدمات شهری از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری دارای سازمان های تابع متعددی است که برای پیشرفت و توسعه شهری در زمینه خدمات می بایست مدیریتی صحیح و دقیق همراه با نظارت داشته باشد.
محمد حسین واحدیان به فعالیت های آتی حوزه های مختلف سازمان های تابع این معاونت پرداخت و بیان کرد: با تشکیل کارگروه پژوهشی خدمات شهری سیستم تحلیل آماری عملکرد خدمات شهری و تدوین گزارش های مورد نیاز و پیاده سازی سیستم های نرم افزاری حفاری ها در مناطق و سیستم نظارت مکان محور صورت خواهد پذیرفت.
وی با اشاره به مدیریت امور اجرایی خدمات شهری تصریح کرد: در این حوزه نیز تدوین شیوه نامه محیط زیست و تبیین جایگاه آن درساختار وچارت اداری شهرداری انجام شده ، همچنین تبیین سند توسعه محیط زیست شهری که می تواند مسایل وچالش های زیست محیطی متعلق به محیط زیست را شناسایی کند بررسی شده است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان افزود: در حوزه معبربان ارائه آموزش های لازم شهری با هدف افزایش فرهنگ عمومی رعایت حریم معابر و افزایش بهره وری با استفاده از ظرفیت معبربان و ستادهای پاکیزگی و شهربان در جهت هم افزایی در دست اقدام است.
واحدیان تقویت سامانه های نرم افزاری و متمرکز سازی محل های تخلیه نخاله با ایجاد آژانس نخاله را از دیگر فعالیت های مهم معاونت خدمات شهرداری کاشان برشمرد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه حفاری در سطح شهر بدون هماهنگی و مجوز شهرداری کاشان نباید صورت پذیرد گفت: از برنامه های آتی اداره حفاری ها می توان به تسریع در روند واگذاری امور حفاری انشعابات به مناطق و استقرار سامانه نظارت و مانیتورینگ تاسیسات شهری بر پایه GIS اشاره کرد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان اظهار داشت: در زمینه مدیریت تاسیسات و تجهیزات شهری اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهری با پوشش صددرصدی در جهت کاهش مصرف آب، تغییر سیستم های روشنایی فضاهای عمومی و محوطه ها از بخار سدیم پرفشار به "ال ای دی" با هدف کاهش قابل توجه مصرف انرژی و با دوره بازگشت سرمایه شش ماهه برای نصب سیستم های جدید و هوشمند سازی سیستم های الکتریکی و مکانیکی در جهت کاهش هزینه های اجرایی و نظارتی و افزایش بهره وری سیستم ها در دستور کار قرار دارد.
واحدیان تاکید کرد: اجرای طرح زوج و فرد در کل محدوده شهری کاشان با اهداف افزایش ضریب نظارتی با کاهش گستردگی سطح جمع آوری پسماند در یک روز و کاهش تناژ پسماند خانگی با عملیاتی سازی طرح تفکیک از مبدا در کل سطح شهر به زودی اجرا خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه 80 درصد هزینه های پسماند در بخش جمع آوری و حمل و نقل است، با اجرای این طرح شاهد 32 درصد کاهش هزینه تامین ماشین آلات و 20 درصد کاهش هزینه های نیروی انسانی کاهش هزینه های جمع آوری پسماند خواهیم بود.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان به اقدامات معاونت خدمات شهری در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: تامین خودروهای مورد نیاز جمع آوری مکانیزه پسماند در راستای جلوگیری از نشت شیرابه پسماند خانگی در معابر ، پیگیری و تامین اعتبار در خصوص احداث نیروگاه خورشیدی در شهرداری و الزام و فورس زمانی جهت اجرای آن و برنامه ریزی و سفارش سفره پارچه ای در نانوایی ها ، تهیه طرح توجیهی مالی (خشک کن میوه) جهت درآمد زایی سازمان با همکاری سرمایه گذار و جایگزینی نایلون توسط شرکت بازیافت از برنامه های آتی در این زمینه است.
واحدیان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: مطالعات و مهندسی مجدد اصلاح ساختار سازمانی و نیروی انسانی سازمان و آموزش و ارتقاء کیفیت نیروی انسانی سازمان، بهسازی و توسعه و نگهداری میدان مرکزی میوه و تره بار کاشان، بهسازی مجتمع صنایع کارگاهی امیرکبیر در محدوده میدان امام علی (ع)، مدیریت ایجاد و بهسازی سیستم تصفیه پساب و خونابه و دستگاه لاشه سوز و سردخانه و سیستم شوک الکتریکی و ابزارهای مصرفی و خرید دستگاه لاشه سوز، دستگاه تولید پودرخون و دستگاه بسته بندی گوشت از دیگر برنامه های این معاونت محسوب می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار