پروژه‌های بیابان‌زدایی در سطح 250 هکتار در نائین آغاز شد

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نائین گفت: پروژه‌های بیابان‌زدایی در سطح 250 هکتار از اراضی بیابانی انارک و چوپانان از توابع شهرستان نائین بااعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد ریال آغاز شد.

ایرنا: مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نائین گفت: پروژه‌های بیابان‌زدایی در سطح 250 هکتار از اراضی بیابانی انارک و چوپانان از توابع شهرستان نائین بااعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد ریال آغاز شد.

کیوان لوکی انارکی افزود: کانون‌های فرسایش بادی در سطح شهرستان بیشتر در منطقه کویری انارک و چوپانان واقع‌شده که در بسیاری از موارد منشأ تشکیل گردوغبار و ریز گردهاست.

وی افزود: با اجرای عملیات بیابان‌زدایی و تثبیت و کنترل حرکت ماسه‌های روان می‌توان تا حدودی از پیشروی بیابان و افزایش آلودگی هوا جلوگیری کرد. طرح‌های یادشده در سطح منطقه با کاشت نهال گیاه تاغ در اراضی تحت فرسایش بادی انجام می‌شود.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نائین خاطرنشان کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های چند سال اخیر که خسارات جبران‌ناپذیری را به پوشش گیاهی مراتع وارد آورده است از دامداران، روستائیان و سایر اقشار مردم شهرستان تقاضا داریم در حفاظت از پوشش گیاهی موجود جهت تثبیت خاک برای جلوگیری از فرسایش بادی و آبی کما فی السابق اهتمام داشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار