درخواست مذاکرات مجدد با ایران ساده لوحی است

یک هفته نامه آلمانی با اشاره به عواقب فاجعه بار لغو یکجانبه برجام از طرف آمریکا از نگرانی جهانیان در این باره نوشته و درخواست مذاکرات مجدد درباره برنامه هسته‌ای ایران را ساده لوحی دانست.

یک هفته نامه آلمانی با اشاره به عواقب فاجعه بار لغو یکجانبه برجام از طرف آمریکا از نگرانی جهانیان در این باره نوشته و درخواست مذاکرات مجدد درباره برنامه هسته‌ای ایران را ساده لوحی دانست.
به گزارش تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" در مطلبی انتقادی به رویکرد ترامپ در قبال توافق هسته ای ایران با غرب نوشت: رئیس جمهور آمریکا از برجام انتقاد می کند. ترامپ به این ترتیب آتش را در چاشنی بمب قرار می دهد. دنیا نگران این مسئله است که آیا ترامپ می خواهد به توافق اتمی با ایران پایان دهد؟ این مسئله می تواند عواقب فاجعه باری حتی برای اسرائیل داشته باشد.
نویسنده در ادامه نوشت: شاید ترامپ حالا فقط سرو صدا می کند، شاید او عاشق لفاظی های خود است و شاید از اینکه ایجاد نگرانی و ناراحتی کند لذت می برد. با این حال مطمئنا این یک بازی فکری با آتش با بیشترین قابلیت انفجاری است، آن هم وقتی که در پایان چاشنی احتمالا سلاح های کشتار جمعی قرار گرفته است. این مسئله هم درباره برخورد با کره شمالی و هم سیاست آمریکا در قبال ایران قابل توجه است.
در ادامه این مطلب آمده است: همواره کشورهای بیشتری درباره احتمال لغو برجام از طرف ترامپ ابراز نگرانی می کنند. این رویکرد عواقب بالقوه فاجعه آمیز مخصوصا برای اسرائیل می تواند به همراه داشته باشد.
تاگس اشپیگل در بخش دیگری از این مطلب نوشت: همه کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان مدت 12 سال با ایران مذاکره کردند تا اینکه حدود دو سال پیش توافق اتمی با ایران منعقد شد. این توافق اجازه استفاده غیر نظامی از فناوری هسته ای را به ایران داده اما از ساخت سلاح اتمی برای حداقل 15 سال جلوگیری می کند؛ پس خطر مرتفع شده است. برجام برای رئیس جمهور قبلی آمریکا بزرگترین دستاورد دیپلماسی دوران ریاست جمهوری اش بود.
اما جانشین او ، دونالد ترامپ این توافق را بدترین توافقی که تا به حال امضا شده است نامید.
نویسنده در بخش دیگری برجام را یک توافق کنترل تسلیحات صرف دانست که دیگر اختلافات غرب با ایران نقشی را در آن ایفا نمی کند. درخواست مذاکرات مجدد در این اوضاع و احوال ساده لوحی است.
در سردترین دوران جنگ سرد، آمریکا با اتحاد جماهیر شوروی سابق به زعم اختلاف جدی زیادی که با هم داشتتند قرارداد کنترل تسلیحات را امضا کردند. توافق هسته ای با ایران نیز تا به حال رعایت شده است. دنیا با این توافق امن تر شده است. کسی که به صورت یکجانبه این توافق را لغو می کند شک و تردید نسبت به وفاداری خود به توافقات را بیدار می کند و باعث بی ثباتی در منطقه ای پرخطر می شود.
ترامپ سخن می گوید بدون اینکه واقعیات را به صورت عقلانی در نظر بگیرد. درباره هر کسی می توان از این مسئله چشم پوشی و اغماض کرد. اما ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر توافق هسته ای ایران را شرم آور توصیف کرده و انتقادهای شدیدی به ایران وارد کرد. وی همچنین کره شمالی را تهدید به نابودی کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار