کاهش چشمگیر نرخ تصادفات درون شهری

مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی شهرداری اصفهان از ورود ۱۳۷ دستگاه اتوبوس یورو 4 به این شهر تا پایان سال جاری خبر داد.

مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی شهرداری اصفهان از ورود ۱۳۷ دستگاه اتوبوس یورو 4 به این شهر تا پایان سال جاری خبر داد.

محمدعلی احمدی دیروز در گفت‌وگو با فارس با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و یادآوری جانفشانی‌های شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: ۱۳۷ دستگاه اتوبوس یورو 4 تا پایان سال جاری به ناوگان شهری اضافه می‌شود که برای هر کدام از این اتوبوس‌های مجهز و کف کوتاه، رقمی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این نوع اتوبوس‌ها مجهز به رمپ ویژه معلولان است، افزود: از طرف دیگر این اتوبوس‌ها به دلیل دارا بودن فیلتر dpf، دوستدار طبیعت به حساب می‌آیند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری اصفهان همچنین در خصوص اختصاص سهم دولت در خصوص این اتوبوس‌ها ابراز امیدواری کرد: سهم دولت از سال ۹۰ تاکنون برای خرید اتوبوس که ۸۲.۵ درصد می‌باشد پرداخت نشده است.

احمدی همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ دستگاه از ۷۷۰ مینی‌بوس شهر اصفهان فرسوده است اضافه کرد: قیمت هر دستگاه مینی‌بوس ۱۴۵ میلیون تومان است که با توجه به درآمد پایین و عدم کمک دولت از سال ۸۸ تاکنون هیچ‌گونه نوسازی ناوگان انجام نشده است.

آمادگی کامل برای شروع ماه مهر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری اصفهان از آمادگی کامل این مجموعه برای آغاز سال تحصیلی خبر داد و اعلام کرد: در همین راستا امسال ۹۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی دانش‌جویان دانشگاه‌های صنعتی، اصفهان، علوم پزشکی و آزاد اسلامی خوراسگان در نظر گرفته شده است که امیدواریم خللی در این زمینه نداشته باشیم.

وی متذکر شد: همچنین ۶ اکیپ نظارتی ویژه در کنار ۱۲ اکیپ مشترک نظارتی حوزه حمل و نقل درون شهری، کار نظارت بر سرویس‌دهی و ترافیک شهری را بر عهده دارند.

احمدی تصریح کرد: همچنین در این زمینه با شناسایی مدارس دخترانه در مسیر خطوط اتوبوس‌رانی، نسبت به تقویت خدمات‌رسانی در این مسیرها گام برداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری اصفهان اعلام کرد: ۴۰ سرویس واحد دربستی در کنار فعالیت مربوطه خود، در بازدیدهای علمی دانش‌آموزان درون شهری نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کاهش چشمگیر نرخ تصادفات درون شهری

احمدی به کاهش چشمگیر میزان تصادفات اتوبوس‌های درون شهری اصفهان اشاره و بیان کرد: در ۳ سال اخیر، ۲۰ درصد کاهش را در میزان تصادفات اتوبوس‌های شهر به نسبت مدت مشابه شاهد بودیم.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۰ اتوبوس بخش خصوصی و 700 اتوبوس عمومی و بیش از ۴۰۰ مینی‌بوس تحت نظارت این شرکت در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند که در سه ماه تابستان نسبت به بازسازی و رنگ‌آمیزی تعدادی از آن‌ها و شستشوی داخلی تمامی آن‌ها اقدام شده است.

دریافت یک‌سوم بهای خدمات از شهروندان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری اصفهان همچنین با تأکید بر این که تنها یک‌سوم بهای تمام شده خدمات را از طریق اصفهان کارت از مردم دریافت می‌کنیم، تشریح کرد: میانگین هزینه تمام شده بهای خدمات بیش از یک هزار دویست تومان است که در همین راستا ماهیانه بیش از ۶ ونیم میلیارد تومان مابه‌التفاوت بلیت اتوبوس به این شرکت توسط شهرداری پرداخت می‌شود که تا سال ۹۳ دولت نیمی از آن را پرداخت می‌نموده است.

وی با ابراز تأسف از عدم پرداخت بهای خدمات توسط 50 هزار نفر در روز ادامه داد: درآمد حاصل از پرداخت‌های مردمی حدود ۴۵ میلیارد تومان است اما هزینه‌ای که از سوی شهرداری می‌شود امسال رقمی بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان در ردیف جاری و ۸۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار