آخرین رصد عمومی آسمان شب در سال 95 برگزار می‌شود

برنامه آخرین رصد عمومی آسمان شب به همت مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان در تاریخ پنجشنبه 19 اسفند ماه در محل مرکز آموزش نجوم ادیب برگزار خواهد شد.

آخرین رصد عمومی آسمان شب در سال 95 برگزار می‌شود

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب در گفتگو با خبرنگار ايمنا اظهار داشت: در این برنامه مشابه برنامه های قبل، عموم مردم می توانند با ابزارهای پیشرفته رصدی، به رصد ماه، سیارات و سایر اجرام آسمانی قابل رصد کردن در آسمان شهر بپردازند و سوالات خود را پیرامون آسمان شب از کارشناسان رصدی حاضر در برنامه بپرسند. خوشه پروین، سیاره زهره، مریخ و تنها قمر زمین، ماه از گزینه های بسیار مناسب برای رصد کردن در این شب هستند.
مهدی اسحاقی افزود: غرفه اخبار نجومی، تازه ترین و مهم ترین اخبار نجومی و فضایی ماه گذشته را در اختیار علاقه مندان به آسمان و فضا قرار می دهد. بررسی منظومه 7 تایی از سیارات پیرامون یک ستاره در فاصله نه چندان دور از منظومه شمسی، گرفتن حلقوی خورشید در روز یکشنبه 8 اسفند 95 و احتمال وجود آب مایع در سیاره فراخورشیدی پروکسیما بی(سیاره ای پیرامون نزدیک ترین ستاره به منظومه شمسی) از جمله اخباری است که توسط کارشناس مربوطه در این برنامه تشریح خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در غرفه فناوری فضایی، نحوه عملکرد هواپیماها و پهباد ها توضیح داده می شود، تصریح کرد: با قرار دادن اطلاعات گسترده ای در زمینه تجهیزات فضایی در اختیار علاقه مندان، همچنین کارشناس غرفه فیزیک با انجام آزمایش هایی ساده، به تشریح برخی قوانین مهم فیزیک خواهد پرداخت.
اسحاقی خاطر نشان کرد: در غرفه طیف نگاری،با ساخت یک طیف نگار ساده، با مفهوم طیف نگاری آشنا و در غرفه کودک مشابه سایر برنامه ها، پذیرای کودکان علاقه مند به آسمان است.
گفتنی است دویست و چهل و هفتمین برنامه رصد عمومی آسمان شب و آخرین رصد عمومی در سال 95، به همت مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان در تاریخ پنجشنبه 19 اسفند ماه 95 از ساعت 18 الی 21، در محل مرکز آموزش نجوم ادیب برگزار خواهد شد و شرکت در رصد های عمومی آسمان شب آزاد و رایگان است و نیاز به ثبت نام قبلی ندارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار