مترو تا 15 مهر رایگان است

ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در حالی دیروز برگزار شد که به‌صورت زنده و آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی در دسترس شهروندان بود. اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان پیش‌ازاین با طرح موضوع «شفافیت» تأکید کرده بودند شرایطی فراهم می‌آورند که شهروندان در جریان امور مربوط به شهر و شورا قرار گیرند.

سعید ابوالقاسمی- اصفهان امروز : ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در حالی دیروز برگزار شد که به‌صورت زنده و آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی در دسترس شهروندان بود. اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان پیش‌ازاین با طرح موضوع «شفافیت» تأکید کرده بودند شرایطی فراهم می‌آورند که شهروندان در جریان امور مربوط به شهر و شورا قرار گیرند. درنهایت، دیروز و پس از گذشت 33 روز از آغاز فعالیت شورای پنجم، ششمین جلسه علنی این شورا به‌صورت زنده در اختیار شهروندان قرار گرفت. در همین جلسه، یک مصوبه مهم نیز رقم خورد و بر اساس آن، مترو تا روز پانزدهم مهرماه برای شهروندان رایگان خواهد بود. این لایحه دوفوریتی را شهرداری اصفهان به شورای شهر ارائه کرده بود که با 9 رأی موافق از 11 عضو حاضر شورا، به تصویب رسید. بر این اساس، به مناسبت آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس و به‌منظور تشویق بیشتر مردم به استفاده از قطار شهری، متروی اصفهان به مدت دو هفته به‌صورت رایگان پذیرای مسافران اصفهانی خواهد بود. محمد نورصالحی، سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان و حومه دراین‌ارتباط بابیان اینکه از ابتدای مهر امسال مدت‌زمان بهره‌برداری مترو به 13 ساعت در روز رسیده است، گفت: قرار است طی دو هفته آینده با راه‌اندازی تونل شرقی خط یک قطارشهری اصفهان، سرفاصله زمانی متروی اصفهان کاهش پیدا کند تا زمینه استفاده بیشتر مردم از آن فراهم شود. فاتحی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی اصفهان نیز در این جلسه بابیان اینکه با افزایش ساعت بهره‌برداری مسافران استقبال بسیاری از مترو به عمل می‌آورند، گفت: تا پیش‌ازاین روزانه 6هزار نفر از مترو استفاده می‌کردند اما از روز نخست مهرماه تعداد مسافران مترو به روزانه 10 هزار نفر رسیده است. این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که با بهره‌برداری فاز نخست، دوم و بخش نخست فاز سوم خط یک متروی اصفهان، هم‌اکنون 16 کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا آزادی در حال بهره‌برداری و استفاده شهروندان است. خط یک متروی اصفهان از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا و تختی، هم‌اکنون در ایستگاه‌های سی‌وسه‌پل، شریعتی و آزادی نیز به شهروندان عزیز خدمت‌رسانی می‌کند.
وصول طرح ساماندهی وضعیت مکان‌های فرهنگی و هنری
در ششمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین طرح ساماندهی وضعیت مکان‌های مراکز فرهنگی، هنری، موسیقی، مطبوعاتی و فنی و حرفه‌ای اعلام وصول شد. مهدی مقدری، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان این طرح را مهمترین طرح اعلام وصول‌شده در جلسه علنی دیروز دانست. به گفته او، این طرح برای بررسی به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر ارجاع شد و برای تصویب نهایی به تالار شورا خواهد آمد.
زیان‌های اساسی در انتظار شهر بی شهردار
نکته قابل‌توجه جلسه دیروز شورای اسلامی شهر اصفهان، انتقاد از عملکرد وزارت کشور در ابلاغ حکم قدرت‌الله نوروزی به‌عنوان شهردار اصفهان بود. در همین ارتباط نایب‌رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان برای برون‌رفت از سردرگمی وضعیت شهرداری اصفهان در انتخاب شهردار جدید به مقامات کشوری و استانی تذکر داد. امیراحمد زندآور گفت: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان وظایف قانونی خود را در موعد مقرر انجام داده و ما شاهد حرکت مثبتی از مقامات نبوده‌ایم، با توجه به اینکه کلان‌شهر اصفهان در موقعیت خاصی قرار دارد، با ادامه چنین وضعیتی صدمات و لطمات زیادی به این شهر وارد می‌شود. رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان هم تأکید کرد که تا وقتی شهردار فعالیت خود را آغاز نکند، تذکرات اعضای شورای شهر هم بی‌فایده خواهد بود. عباسعلی جوادی تأکید کرد: قاعدتاً هدف اعضای شورای شهر برای ارائه تذکرات و نطق‌ها وقتی محقق می‌شود که شهردار و عوامل شهرداری مشخص‌شده باشند، وقتی ما شهردار نداریم ارائه نطق و تذکر اعضا بی‌فایده است. نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان هم ترجیح داد به‌جز تذکر به وزارت کشور درباره ابلاغ حکم شهردار اصفهان، موارد دیگری را مطرح کند. آنگونه که مهر نوشت، علیرضا نصراصفهانی دراین‌باره گفت: نمره اصفهان در جذب درآمد پایدار خیلی خوب نیست و کارنامه خوبی نداریم اما در دیگر شهرها هم اتفاق خاصی به وقوع نپیوسته است. به گفته او، شهرداری‌ با جذب گردشگران جدید، حفظ گردشگران خارجی و ماندگاری طولانی آنها در اصفهان می‌تواند درآمد پایدار کسب کند. او همچنین تأکید کرد: شهرداری باید به دنبال منبع درآمد پایدار باشد و از بین پروژه‌هایی که تاکنون عملیاتی شده است تنها شهرک سلامت می‌تواند درآمد پایداری را برای شهرداری داشته باشد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار