​ایران چهارمین کشور بلاخیز دنیاست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان آنکه ایران چهارمین کشور بلاخیز دنیاست، گفت: سازمان مدیریت بحران و انجمن‌های مرتبط باید از حادثه پلاسکو درس بگیرند و قبل از وقوع حادثه به هشدارهای زودرس توجه کنند تا آسیب‌ها به حداقل رسد.

​ایران چهارمین کشور بلاخیز دنیاست

به گزارش ایمنا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تجلیل از روان شناسان و مشاوران حادثه پلاسکو، گفت: ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست و سوانح طبیعی و غیرطبیعی ملت ما را در معرض تهدید قرار داده است.
وی افزود: ایران در آسیا نیز جزو ۴ کشور بلاخیز پس از هند، پاکستان و بنگلادش است.
محسنی‌بندپی، با بیان آنکه عده‌ای در حوادث جان خود را از دست می‌دهند و عده‌ای در سوگ از دست دادن عزیزان‌شان دچار آسیب‌های روانی و اجتماعی می‌شوند گفت: بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و علمی می‌تواند کمک کننده باشد تا بتوانیم مداخلات به هنگام داشته باشیم‌.
وی در ادامه ضمن اشاره به حادثه بم گفت: پس از حادثه بم هنوز هم کودکان، زنان و سالمندان دچار بحران‌های روحی، روانی و رفتاری هستند.
راه اندازی طرح"محب" پس از حادثه بم
رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به راه‌اندازی طرح "محب" پس از حادثه بم در بهزیستی اشاره کرد و گفت: پس از حادثه بم، بهزیستی طرحی به نام محب در جهت حمایت‌های اجتماعی و روحی در بلایا را در دستور کار خود قرار داد.
وی خاطرنشان کرد: بهزیستی در طرح‌هایی چون "محب" که در راستای حمایت‌های روانی _ اجتماعی در بلایاست، همواره بر نقش سیاست‌گذاری خود تاکید دارد، زیرا تا زمانی که NGOهایی عاشقانه صرفا به دلیل احساس مسئولیت با تخصص و علم مربوطه، حضور دارند، قطعا سازمانی چون بهزیستی باید بیشتر سیاست‌گذاری کرده و در امور اجرایی دخالت کمتری داشته باشد.
محسنی‌بندپی در ادامه تاکید کرد: توانمندسازی آسیب دیدگان به ویژه زنان، سالمندان و کودکان در حوادث بسیار مهم است.
وی در پایان گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که بیشتر پیشگیری کنیم و هشدارهای زودرس برای کنترل آسیب‌های شدید در بحران‌ها جای خود را باز کند تا آسیب‌ها به حداقل رسند و سازمان مدیریت بحران نیز از این تجربه و دانش روز استفاده کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار