تولیت آستان قدس رضوی از بعد معنوی با عظمت‌ترین مسئولیت در نظام است

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی، از حیث ابعاد معنوی، حساس‌ترین و با عظمت‌ترین مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی است و توجه عالمانه و اهتمام خاص به این وظیفه خطیر و معنوی، امری لازم و ضروری است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی، از حیث ابعاد معنوی، حساس‌ترین و با عظمت‌ترین مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی است و توجه عالمانه و اهتمام خاص به این وظیفه خطیر و معنوی، امری لازم و ضروری است.
به گزارش تسنیم آیت‌الله حسین مظاهری در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی بر قداست ویژه و اهمیت فوق‌العاده خدمت به آستان مقدس حضرت ثامن‌الحجج (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی، از حیث ابعاد معنوی، حسّاس‌ترین و با عظمت‌ترین مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی است و توجه عالمانه و اهتمام خاص به این وظیفه خطیر و معنوی، امری لازم و ضروری است و موجب افتخار خواهد شد.
وی با تکریم یاد و نام آیت‌الله واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی، از وی به عنوان یکی از چهره‌های درخشان و شخصیت‌های مبرز نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود: خدمات صادقانه و مخلصانه آیت‌الله واعظ طبسی و کارنامه درخشان ایشان در خدمت به بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) و به ویژه اقدامات ارزنده و سازنده آن مرحوم در توسعه ابعاد دینی، علمی و فرهنگی در آستان قدس، هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.
این مرجع تقلید با اشاره به وسعت ابعاد گوناگون خدمت در مجموعه با عظمت آستان قدس رضوی، بر ضرورت استمرار تلاش به منظور باز کردن افق‌های جدید خدمت در این آستان تأکید کرد و با قدردانی از فعالیت‌ها و خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: ظرفیت مجموعه آستان قدس، برای انجام وظیفه خدمت به اسلام و مسلمین و اهل‌بیت (ع) یک ظرفیت بسیار عظیم و تمام‌ناشدنی است و از این جهت، رسالت خادمان و اداره‌کنندگان این آستان عظیم‌الشأن، رسالتی بسیار بزرگ و با اهمیت، و البته خطیر و سنگین است.
وی ضمن دعا برای توفیقات روزافزون تولیت آستان قدس رضوی، تأکید کرد: در این مسئولیت حساس باید خالصانه از خودِ آن حضرت، طلب کمک و استعانت کنید همچنانکه از روی اخلاص همۀ موفقیت‌ها و دستاوردها را نیز از عنایات خود ایشان دانسته و جز به مدد ایشان بر چیز دیگری تکیه نکنید.
در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، طی سخنانی با تشکر از توجهات آیت‌الله مظاهری، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات آستان قدس رضوی به ویژه فعالیت‌های جدید در عرصه خدمت به زائران حضرت رضا (ع) و نیز جهت‌گیری‌های توسعه‌ای در بخش‌های علمی، معرفتی و فرهنگی در این آستان ارائه کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار