بیش از نیمی از تعاونی‌های این شهرستان نیمه فعال هستند

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان برخوار گفت: بیش از 50 درصد تعاونی‌های این شهرستان به دلیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده برای آن‌ها طی سال‌های گذشته نیمه فعال هستند.

ایرنا: رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان برخوار گفت: بیش از 50 درصد تعاونی‌های این شهرستان به دلیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده برای آن‌ها طی سال‌های گذشته نیمه فعال هستند.
کریم علی‌نقی افزود: بیش از 90 تعاونی در برخوار موجود است که 40 تعاونی فعال و سایر تعاونی‌ها نیمه فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه از آغاز فعالیت دولت یازدهم توجه جدی به تقویت تعاونی‌ها بیشتر شد و در این مدت توجه به تعاونی‌ها بیشتر شده است، گفت: اجرای طرح روستا تعاون نمونه‌ای توجه دولت به تعاونی‌ها و ایجاد اشتغال در روستاهاست. علی‌نقی اظهار کرد: طرح روستا تعاون یکی از طرح‌هایی است که در قالب اشتغال فراگیر اجرا می‌شود.
وی گفت: هدف از اجرای طرح روستا تعاون توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستاها است و در قالب آن فعالیت‌های توسعه‌ای روستا بر مبنای بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌های موجود در روستاها می‌باشد.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی برخوار با اشاره به برگزاری همایش طرح روستا تعاون در این شهرستان افزود: در این رابطه دو همایش در روستاهای محسن‌آباد و علی‌آباد ملاعلی برگزار شد و از جوانان روستا دعوت و مزایای شرکت‌های تعاونی برای آن‌ها تشریح شد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 500 نفر از روستاییان در این همایش شرکت کردند، افزود: این همایش باهدف ایجاد شرایط لازم برای توسعه اشتغال مولد و پایدار در بخش تعاون برای روستاییان و آشنایی آن‌ها با شرایط ایجاد شرکت‌های تعاونی و خدمات و تسهیلات قابل‌ارائه به این شرکت برگزار شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار