آغازی زودهنگام

لیگ برتر از امروز با برگزاری چهار بازی وارد هفته هشت می‌شود. سه دیدار نیز قرار است فردا برگزار شود و تنها بازی پرسپولیس با نفت آبادان هنوز زمان برگزاری‌اش مشخص نشده است. اما دربازی‌های مهم امروز تیم‌های اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن با نفت تهران و سایپا روبرو می‌شوند. استقلال تهران در نخستین بازی بدون منصوریان میهمان سپیدرود رشت خواهد بود؛ و تیم‌های خوزستانی استقلال اهواز و فولاد هم به مصاف هم می‌روند.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : لیگ برتر از امروز با برگزاری چهار بازی وارد هفته هشت می‌شود. سه دیدار نیز قرار است فردا برگزار شود و تنها بازی پرسپولیس با نفت آبادان هنوز زمان برگزاری‌اش مشخص نشده است. اما دربازی‌های مهم امروز تیم‌های اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن با نفت تهران و سایپا روبرو می‌شوند. استقلال تهران در نخستین بازی بدون منصوریان میهمان سپیدرود رشت خواهد بود؛ و تیم‌های خوزستانی استقلال اهواز و فولاد هم به مصاف هم می‌روند.

نبرد سپاهان با تیمی عجیب‌وغریب

تیم فوتبال سپاهان از ساعت 17:45 دقیقه امروز در استادیوم تختی تهران باید با نفت تهران روبرو شود. حریف امروز طلایی پوشان تیمی است که فصل جدید را با اماواگرهای فراوانی شروع کرد. تیمی که تا مرز انحلال پیش رفت و سرانجام شرکتی به نام بهنام پیشروکیش مسئولیت این باشگاه را بر عهده گرفت. شرکتی که دوام چندانی در حمایت از باشگاه تهرانی پیدا نکرد و سرانجام شرکت «نفت طلائیه» به‌عنوان اسپانسر اصلی وارد میدان شد و نام باشگاه هم به نام «نفت طلائیه» تغییر پیدا کرد. به همه این کش‌وقوس‌ها انتخاب سرمربی جدید را هم باید اضافه کرد که ابتدا علی کریمی به‌عنوان سرمربی معرفی شد و پس از قهر ناگهانی او، باشگاه حمید درخشان را جایگزین کرمی کرد ما در یک فعل‌وانفعال دیگر دوباره کریمی به نفت بازگشت و تاکنون در چند بازی بروی نیمکت این تین نشسته است. نفتی‌ها در پایان هفته هفتم از هفت بازی تنها هفت امتیاز کسب کرده‌اند و رتبه بهتر از چهاردهمی جدول را در اختیار ندارند. آنها با 11 گل خورده یکی از بدترین خطوط دفاعی تیم‌های لیگ را به خود اختصاص داده‌اند و همین گل‌های خورده بیش‌ازاندازه عامل دست‌وپا زدن نفتی در انتهای جدول است. زردپوشان تهرانی اگر در بازی امروز پیروز نشوند و دو رقیب زیردست آنها یعنی استقلال خوزستان و استقلال تهران از حریفان امتیاز بگیرند احتمال چسبیدن این تیم به جایگاه انتهای جدول به‌شدت افزایش خواهد یافت. با این اوصاف احتمالاً شاگردان علی کریمی برای شکست سپاهان وارد میدان خواهند شد و همین موضوع می‌تواند کار را برای زردوپشان اصفهانی دشوار کند. اما سپاهانی‌ها همچون میزبان بازی امروز از شرایط چندان بهتری نسبت به حریف برخوردار نیستند. آنها تنها یک امتیاز بیشتر از نفت کاسبی کرده‌اند و دو رتبه بالاتر قرارگرفته‌اند. رتبه دوازدهمی سپاهان در پایان هفته هفتم به هیچ منطقی پذیرفتی نیست و تنها راه باقی‌مانده برای طلایی پوشان کسب سه امتیاز از بازی امروز است.سه امتیازی که می‌تواند چند رتبه جایگاه تیم اصفهانی را در جدول بهبود ببخشد و صندلی نیمه لرزان کرانچار را هم مستحکم‌تر کند. سپاهانی‌ها با تساوی برای تیم اوج گرفته پرسپولیس نشان دادند که تا حدودی از بحران خارج‌شده‌اند و هنوز می‌توان به این تیم چشم امید بست. البته هنوز ضعف‌های غیرقابل‌چشم‌پوشی در خطوط سه‌گانه و درون دروازه این تیم دیده می‌شود. ضعف‌هایی همچون خط حمله کم‌فروغ زردها که تاکنون تنها شش گل به ثمر رسانده است و همچنین خط دفاعی پراشتباه سپاهان که 10 بار به حمله وران تیم‌های رقیب اجازه گلزنی داده است.

ذوب‌آهن در جستجوی 3 امتیاز خانگی

تیم فوتبال ذوب‌آهن از ساعت 18:30 امروز در ورزشگاه فولادشهر میزبان سایپا خواهد بود. تیمی که در فصل جدید علی دایی را استخدام کرده و ظاهراً اهداف جدید را هم دنبال می‌کند. خودروسازان کرجی که سابقه یک قهرمانی لیگ را با علی دایی در کارنامه دارند دوباره به سراغ برترین گلزن ملی فوتبال جهان رفتند تا با او به آرزوهایشان برسند. آنها در پایان هفته هفتم لیگ سه بار موفق به شکست حریفان شده‌اند. مهمترین برد سایپا هم در هفته چهارم به ثبت رسید که آنها موفق شدند استقلالی‌ها را در ورزشگاه آزادی از پیش رو بردارند. اما در سه هفته اخیر اوضاع برای خودروسازان کرجی اصلاً خوب پیش نرفته است چراکه شاگردان دایی از سه بازی تنها یک امتیاز کسب کرده‌اند و دو بار نیز طعم تلخ شکست را چشیده‌اند. بر این اساس شرایط سایپا در هفته‌های اخیر تا حدودی بحرانی شده و برتری در بازی امروز با ذوب‌آهن می‌تواند آنها را دوباره به جاده موفقیت بازگرداند. به‌طور طبیعی شکست در خانه میزبان هم ادامه سیر نزولی تیم تحت رهبری دایی را به دنبال خواهد داشت. تیمی که با جمع‌آوری 11 امتیاز رتبه ششم جدول را اشغال کرده و ذوب‌آهن 10 امتیاز را در تعقیب خود می‌بیند؛ اما سبزپوشان اصفهانی پس از تساوی هفته گذشته برابر استقلال در ورزشگاه آزادی از این دیدار خانگی تنها در جستجوی 3 خواهند بود. امیر قلعه‌نویی هم مربی است که حتی در دیدارهای خارج از خانه هم تساوی و یا شکست را به‌سختی می‌پذیرد و طبیعی است بازی خانگی برای این مربی سخت‌گیر حکم دیگری پیدا می‌کند. دیداری که اگر با برد میزبان همراه شود ذوبی‌ها را به امتیاز 13 می‌رساند و احتمال جهشی یک یا دو پله‌ای ذوبی‌ها در جدول را افزایش می‌دهد. بر این اساس انتظار تماشایی یک بازی هجومی با توجه به اندیشه‌ای فوتبالی دو سرمربی چندان بیراه نیست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار