نشریه هیل: خروج از برجام، آمریکا را منزوی می کند

نشریه آمریکایی هیل هشدار داد اصرار «دونالد ترامپ» برای خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران، موجب انزوای این کشور می شود.

نشریه آمریکایی هیل هشدار داد اصرار «دونالد ترامپ» برای خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران، موجب انزوای این کشور می شود.

به گزارش مهر، نشریه هیل به رئیس جمهور آمریکا توصیه کرد به جای صحبت کردن از لغو برجام و خروج از توافق هسته ای با ایران، به این توافق بین المللی پایبند باشد.

بر این اساس «دونالد ترامپ» بهتر است به برجام احترام بگذارد چرا که این توافق از سوی ایران به خوبی اجرا می شود و این امر مورد تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان نهاد ناظر قرار دارد.

این نشریه همچنین به ترامپ هشدار داد در صورتی که از برجام خارج شود، نه تنها ایران منزوی نخواهد شد بلکه این خطر خود آمریکا را تهدید می کند و موجب خواهد شد که این کشور در انزوا قرار گیرد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: اگر حقایق هنوز در سیاست خارجی آمریکا اهمیت داشته باشند، رئیس جمهور آمریکا پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید خواهد کرد.

با این حال اگر ترامپ یافته های آژانس بین المللی انرژی اتمی و وزارت امور خارجه آمریکا را نادیده بگیرد، به خواسته های متحدان خود در اروپا بی اعتنایی کند و پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکند، کنگره موظف خواهد شد مهمترین رای گیری خود را در زمینه سیاست خارجی پس از رای گیری سال ۲۰۰۲ که آمریکا را وارد جنگ عراق کرد، برگزار کند.

هیل در پایان هشدار داده است: اگر آمریکا توافق را زیر پا بگذارد، ایران می تواند تعهدات خود را نقض کند. تهران و بروکسل، واشنگتن را عامل شکست توافق هسته ای معرفی می کنند و احتمالا ایران بازرسان را اخراج خواهد کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار