تغذیه مدیترانه ای خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد

نتایج یک مطالعه نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه ای خطر ابتلا به یک نوع کشنده سرطان سینه را تا 40 درصد کاهش می دهد.

تغذیه مدیترانه ای خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روزنامه ایندیپندنت، یک رژیم معمولی مدیترانه ای شامل مصرف زیاد پروتیین های پایه گیاهی مانند آجیل، عدس و لوبیا، غلات کامل، ماهی و چربی های 'سالم' اشباع نشده مانند روغن زیتون می شود.
در این رژیم غذایی مصرف خوراکی ها با آرد تصفیه شده مانند نان سفید یا برنج سفید، گوشت قرمز و شیرینی ها به حداقل می رسد.
محققان دانشگاه ماستریخت در هلند در این مطالعه بیش از 62 هزار زن را در طول یک دوره زمانی 20 ساله بررسی کردند تا دریابند خطر سرطان سینه چه اندازه تحت تاثیر خوراکی ها قرار می گیرد.
محققان مشاهده کردند که خطر ابتلا به سرطان سینه ER منفی (گیرنده استروژن منفی) در میان زنانی که رژیم غذایی مدیترانه ای مملو از پروتیین های گیاهی، ماهی و روغن زیتون را به بیشترین میزان رعایت می کردند، در قیاس با زنانی که حداقل پیروی از این رژیم غذایی را داشتند، 40 درصد کمتر بود.
درمان سرطان سینه ER منفی که با هورمون جنسی استروژن تحریک نمی شود، اغلب دشوارتر از سرطان سینه حساس به هورمون است و احتمال کشندگی آن بیشتر است.
پروفسور 'پیت دن برانت' از دانشگاه ماستریخت در هلند که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت گفت: ما در این مطالعه متوجه ارتباط قوی میان رژیم غذایی مدیترانه ای و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه گیرنده استروژن منفی در میان زنان یائسه شدیم.
این مطالعه در مجله بین المللی Cancer منتشر شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار