متخلفان شکار آهو در اصفهان دستگیر شدند

متخلفان شکار یک آهوی ماده در پناهگاه حیات وحش موته اصفهان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

متخلفان شکار یک آهوی ماده در پناهگاه حیات وحش موته اصفهان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش مهر مرتضی جمشیدیان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود متخلفان شکار به پناهگاه حیات وحش موته، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این منطقه به جست و جو پرداختند.

فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: محیط بانان پس از مدتی جست و جو متوجه شدند که شکارچیان از منطقه خارج شده اند بنابراین رد متخلفین را تا روستایی که در حاشیه منطقه بود تعقیب کردند.

جمشیدیان اظهار داشت: محیط بانان که احتمال می دادند شکارچیان قصد ترک روستا دارند در مسیر خروجی روستا به کمین نشستند و پس از ساعت ها انتظار خودروی متخلفان را متوقف نموده و در بازرسی از درون خودرو لاشه یک آهوی ماده که وضعیت جمسانی آن نشان می داد حیوان دارای بره یا بره های شیرخواری است را کشف و ضبط کردند.

وی گفت: در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: متخلفان اعتراف کردند، که آهو را به روش تعقیب با موتور سیکلت شکار نموده و قصد انتقال لاشه به شهر و فروش گوشت آن را داشتند.

وی افزود: متهمان پس از تحویل به دادسرا با دستور مقام قضایی تا زمان رسیدگی به پرونده روانه زندان شدند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک آهو معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز کنند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار