نوسان قیمت خوار و بار در ماه محرم

رییس اتحادیه خوار و بار اصفهان گفت: در یک ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضا در دهه محرم، مصرف عموم مردم و صادرات به کشور عراق، در خوار و بار نوسان قیمت داشتیم.

رییس اتحادیه خوار و بار اصفهان گفت: در یک ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضا در دهه محرم، مصرف عموم مردم و صادرات به کشور عراق، در خوار و بار نوسان قیمت داشتیم.

رحمت الله رضوانی در گفت‌وگو با ایسنادر خصوص نوسان قیمت خوار و بار در دهه محرم، اظهار کرد: در 45 روز گذشته به دلیل افزایش تقاضا برای دهه محرم، مصرف مردم و صادرات به کشور عراق، قیمت حبوبات، 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین تفاوت قیمت مربوط به لپه نخود است که این امر به دلیل تقاضای بیشتر برای استفاده در نذری‌ها در ایام محرم است. هم‌چنین عدس و رب گوجه فرنگی نیز، افزایش قیمت داشته‌اند.

رییس اتحادیه خوار و بار اصفهان ادامه داد: قبل از این زمان، لپه نخود در عمده فروشی‌ها با قیمت 4500 تا 5500 تومان و در حال حاضر بین 5500 تا 7000 تومان عرضه می‌شود، قیمت قبلی نخود بین 5 هزار تا 6 هزار تومان بود، اما هم‌اکنون بین 6 هزار تا 7 هزار تومان است.

رضوانی افزود: به دلیل ممنوعیت واردات برنج و افزایش تقاضا در ایام محرم، قیمت عمده آن از4350 به 5300 تومان افزایش پیدا کرده است و قیمت برنج ایرانی بدون تغییر در میزان فروش و تقاضا، ثابت ماند.

وی تصریح کرد: قیمت انواع لوبیا نیز، به دلیل قرار داشتن در فصل برداشت، کاهش پیدا کرده است و افزایش قیمت نداشتیم، هم‌چنین رب گوجه فرنگی 20 درصد افزایش قیمت داشته است. روغن نباتی نیز با ثبات نسبی قیمت همراه بوده است.

رییس اتحادیه خوار و بار اصفهان اضافه کرد: تعرفه واردات برنج تغییر نکرده است، اما دولت در مقاطع زمانی خاص -از شهریور ماه تا آذر ماه- واردات برنج را برای حمایت از تولید داخلی ممنوع کرده است، اما هم‌زمانی ممنوعیت واردات برنج و افزایش عرضه و تقاضا در ایام محرم، باعث افزایش قیمت برنج وارداتی شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار