رشد 5درصدی گردشگران خارجی نسبت به سال های قبل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تلاش می کنیم گردشگری را در سطح استان اصفهان به مناطق کمتر توسعه یافته استان گسترش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تلاش می کنیم گردشگری را در سطح استان اصفهان به مناطق کمتر توسعه یافته استان گسترش دهیم.

به گزارش ایمنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی اظهار داشت: روز جهانی گردشگری فرصتی است برای اینکه موضوعات و مباحث مسئله گردشگری را بعنوان موضوعی که در سطح دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و در کشور ما بصورت ویژه به آن توجه می شود مطرح کنیم.

فریدون اله یاری ادامه داد: در پیام مدیرکل سازمان جهانی گردشگری نکات مهمی اشاره شده است که نشان دهنده یک جهت گیری اساسی در اقتصاد دنیا نسبت به حوزه گردشگری است. در سال ۲۰۳۰ میلادی به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر گردشگر در دنیا خواهیم رسید که سال ۲۰۳۰ پنج سال بعد از سند چشم انداز ۱۴۰۴ است و زمانی است که ما به سرعت به آن نزدیک می شویم و این نشان می دهد که همه کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند مسئولیت سنگینی دارند.

وی ادامه داد: رشد گردشگری در دنیا چنان رشد پرشتابی دارد که باید طبق برنامه های مصوبمان برنامه هایمان را گسترش دهیم تا بتوانیم سهمی که براساس داشته هایمان در حوزه گردشگری در دنیا داریم را بدست آوریم و بتوانیم آمار گردشگری کشورمان را به حدی برسانیم که شایسته باشد.

وی تصریح کرد: ایران از نظر جاذبه های گردشگری در حوزه های مختلف جزو ۱۰ کشور نخست جهان است که نشان می دهد ما در حوزه گردشگری کار بزرگی درپیش داریم و باید برنامه ریزی کنیم و ساز و کارهایی را ایجاد کنیم تا بتوانیم جایگاه شایسته مان را بدست آوریم.

اله یاری افزود: در استان اصفهان در دولت یازدهم اتفاقات مهمی روی داد و ما باید توجه داشته باشیم که آنچه اتفاق افتاده را با توجه به بضاعت و جایگاه گردشگری در استان مورد توجه قرار دهیم، ولی آنچه مسلم است این است که چرخ گردشگری مدتی به شدت متوقف شده بود و به حرکت درآوردن آن کار بسیار مشکل و سنگینی بود که در دولت یازدهم گردشگری خارجی اصفهان روند روبه رشد نسبتا مناسبی داشت.

وی ادامه داد: تعداد گردشگران خارجی در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۹۱ در استان اصفهان از رشد ۵ برابر برخوردار بوده است، توسعه زیرساخت های گردشگری حرکت نسبتا مناسبی را داشت و ظرفیت اقامت در استان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۱ دو برابر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تأکید کرد: برنامه این بود که گردشگری را در سطح اصفهان به مناطق کمتر توسعه یافته استان گسترش دهیم. وقتی از گردشگری ایران حرف می زنیم قطعاً شهر اصفهان را بعنوان نگین میراث فرهنگی ایران و پیشانی گردشگری کشور معرفی می کنیم و قطعاً اصفهان بعنوان یکی از محورهای مهم گردشگری کشور است.

فریدون اله یاری با اشاره به اینکه امروز اصفهان در حوزه گردشگری جایگاه بسیار مهمی دارد، گفت: اصفهان در حوزه گردشگری تحرکش را بجایی رسانده است که از بحث گردشگری تاریخی و میراث فرهنگی به بحث گردشگری طبیعت گردی و بومگردی وارد شده و ما رتبه اول را در بخش توافق ملی در کشور بدست آورده ایم. ظرفیت های گردشگری در استان اصفهان خیلی وسیع است. استان اصفهان می تواند در بخشهای مختلف گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی تأکید کرد: در بحث طبیعت گردی و بومگردی در استان اصفهان در ابتدای این دولت ۳۵ اقامتگاه بومگردی در استان وجود داشت اما الان به بیش از ۲۰۸ واحد رسیده و در پایان امسال به عدد بالای ۲۵۰ خواهیم رسید و رتبه اول را در کشور خواهیم داشت.

اله یاری خاطرنشان ساخت: تلاش ما در این جهت بود که با همدلی میان بخش دولتی و غیردولتی و خصوصی، هماهنگی و همدلی را در پیشبرد گردشگری استان ایجاد کنیم که این اتفاق رخ داده است، تسریع سازی هایی صورت گرفته و چرخ سرمایه گذاری به حرکت درآمده است.

وی ادامه داد: چشم اندازهایی که در قالب برنامه ششم توسعه داریم متناسب با برنامه های کلان کشور است و براساس پیش بینی ها و برنامه ریزی ها قابل تحقق است. امسال بیش از ۳۳۰ پروژه گردشگری درحال اجرا در استان داریم که ۸۹ مورد آن ها هتل است و از این ۸۹ هتل تعداد ۱۰هتل پنج ستاره هستند اما باید به این نکته توجه داشت که بخشی از مباحث حوزه گردشگری زودبازده است مانند اقامتگاه های بومگردی و بخشی از آن مانند احداث هتل ها نیازمند زمان بیشتری است.

گفتنی است مراسم روز جهانی جهانگردی با حضور «رسول زرگرپور» استاندار اصفهان، «فریدون اله یاری» مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان، «قدرت الله نوروزی» شهردار منتخب اصفهان، «فتح الله معین» رئیس شورای شهر اصفهان، «محمدعلی طرفه» معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، «محسن یارمحمدیان» معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان و فعالان عرصه گردشگری در هتل آسمان اصفهان برگزار شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار