هوای پاییزی سپاهان و ذوب‌آهن

همه آنچه تیم‌های اصفهانی در پایان هفته هشتم لیگ برتر به دست آورده‌اند در سه پیروزی و 9 تساوی خلاصه می‌شود. آماری که تنها 18 امتیاز را برای ذوب‌آهن و سپاهان به همراه داشته و البته سهم سبزها چهار امتیاز بیشتر از زردهاست.

امیرحسین احتشامی - اصفهان امروز : همه آنچه تیم‌های اصفهانی در پایان هفته هشتم لیگ برتر به دست آورده‌اند در سه پیروزی و 9 تساوی خلاصه می‌شود. آماری که تنها 18 امتیاز را برای ذوب‌آهن و سپاهان به همراه داشته و البته سهم سبزها چهار امتیاز بیشتر از زردهاست. ذوبی‌ها در به دست آوردن برد نیز بهتر از رقیب همشهری عمل کرده‌اند و دو بار موفق به شکست حریفان شده‌اند درحالی‌که سپاهانی ها تنها یک‌بار به این مهم رسیده‌اند؛ اما تعداد شکست تیم‌های اصفهانی عدد چهار را نشان می‌دهد که بازهم سهم سپاهانی‌ها در این آمار بیشتر از ذوب‌آهن است و به عدد سه می‌رسد. با این اعداد و ارقام در یک جمله باید گفت اوضاع دو تیم لیگ برتری نصف جهان تا پایان هفته هفتم خوب نیست. از سویی شاگردان امیر قلعه‌نویی در دو هفته گذشته تنها دو امتیاز کاسب شده‌اند و از آن‌طرف یاران کرانچار تنها یک امتیاز از دو بازی به دست آورده‌اند.

سپاهان به نفت هم باخت!

پیش از برگزاری بازی سپاهان با نفت تهران و مشخص شدن نتیجه نهایی، تصور می‌شد دیگر این تیم بحران‌زده لقمه چرب و نرمی برای زرد پوشان اصفهانی باشد تا آنها با از پیش رو برداشتن این تیم حداقل پس از هفته‌ها دومین پیروزی فصلشان را جشن بگیرند. نفتی که با مشکلات بزرگ و کوچک لیگ را آغاز کرد و پیش از نبرد با سپاهان تنها شش امتیاز اندوخته داشت. آنها هم همچون رقیب در هفت بازی یک‌بار طعم پیروزی را چشیده بودند تقریباً شرایطی همچون سپاهان را تجربه می‌کردند؛ اما تفاوت تیمی چون نفت که حتی تا نزدیکی‌های انحلال پیش رفت و سرانجام با کش‌وقوس فراوان به نام نفت طلائیه در لیگ هفدهم به میدان آمد با سپاهانی که پنج عنوان قهرمانی لیگ را در کارنامه دارد و پرافتخارترین تیم لیگ محسوب می‌شود از زمین تا آسمان است؛ اما در میان بهت همه کارشناسان و هواداران همین تیم بحران‌زده هم سپاهان را از پیش رو برداشت! سپاهانی که هفته پیش توانست ترمز پرسپولیسی‌ها را بکشد و برابر شاگردان برانکو بازی قابل قبولی ارائه دهد. همان نمایش هم هواداران و کارشناسان را به آینده تیم تحت رهبری کرانچار امیدوار کرد تا شاید موتور زردپوشان اصفهانی از هفته هشتم روشن شود. موتوری که هفته هاست به‌شدت دچار مشکل شده و ظاهراً قرار نیست به شرایط عادی بازگردد.

زور قلعه‌نویی به دایی نرسید

ذوب‌آهن لیگ هفدهم تا پایان هفته هشتم لیگ را تنها می‌توان در کلمه تساوی خلاصه کرد. ذوبی‌ها در هشت دیداری که به میدان رفته‌اند پنج بار با حریفان به‌تساوی رضایت داده‌اند تا رکورد پرتساوی ترین تیم لیگ را به خود اختصاص دهند. سیاه‌جامگان، پیکان، نفت آبادان، استقلال تهران و سایپا تیم‌های به شمار می‌روند که ذوبی‌ها در مصاف با آنها به نتیجه تساوی قناعت کرده‌اند از این پنج دیدار 10 امتیاز را هدر داده‌اند. این در حالی است که اگر آنها دو بازی را پیروز می‌شدند و در سه دیدار شکست می‌خوردند حالا یک امتیاز بیشتر اندوخته داشتند. البته ذوبی‌ها به امید شکست حریف کرجی در فولادشهر به میدان آمدند و امیدوار بودند با از پیش رو برداشتن میهمان سومین برد فصل خودشان را به دست آوردند و به امتیاز 13 برسند. بر این اساس امیر قلعه‌نویی تیمش را با ترکیبی هجومی به میدان فرستاد تا دایی را مغلوب کند. حضور کی‌روش استنلی سوارز در ترکیب 11 نفره تیم اصفهانی که به‌تازگی از سوی فدراسیون فوتبال مجوز بازی پیداکرده است را باید در راستای تاکتیک تمام هجومی قلعه‌نویی تفسیر کرد. مرتضی تبریزی گل زن چهارگله ذوبی‌ها هم در این بازی زوج کی‌روش به‌حساب می‌آمد تا دروازه سایپا در طول بازی آماج حملات میزبان قرار گیرد. مربع مهدی مهدی پور، حمید بوحمدان، محمدرضا حسینی و اسماعیل شریفات هم‌پشت سر دو مهاجم اصلی وظیفه تغذیه آنها را بر عهده داشتند. از آن‌طرف علی دایی تیمش را با ترکیبی احتیاط‌آمیز راهی میدان کرده بود و بیشتر به ضد حملات چشم امید داشت. محمد سلیمانی که بازیکن تندوتیزی است وظیفه پیداکرده بود تا موی دماغ مدافعان ذوب‌آهن شود و اجازه بازی‌سازی به نژاد مهدی و وحید محمدزاده را ندهد. البته دایی اسلحه پنهان خودش یعنی ایوب کلانتری را هم به بازی گرفته بود تا از ضربات سوم بهره ببرد. در نیمه نخست از حملات پراکنده دو تیم گزندی به دروازه‌ها نرسید و در چند صحنه‌ای هم که خطری ایجاد شد محمدرضا اخباری و رشید مظاهری در برابر این حملات مقاومت کردند تا نیمه نخست با تساوی بدون گل تمام شود. در نیمه دوم که به نیمه مربیان مشهور است این ذوبی‌ها بودند که با ضربه تبریزی موفق به گلزنی شدند تا معادلات به سود امیر قلعه‌نویی تغییر کند. دایی که نمی‌خواست این دوئل تاریخی را به مربی حریف واگذار کند با تغییراتی که ترکیب تیمش ایجاد کرد تمام توان خود را به کار گرفت تا بلکه از شکست برابر ذوب‌آهن فرار کند. به میدان فرستادن علی قلی زاده و محمد عباس زاده که بازیکنانی فیزیکی محسوب می‌شوند هم در همین راستا بود. تغییراتی که با به ثمر رسیدن گل تساوی توسط کنعانی زادگان مدافع پیش‌تاخته میهمان، مؤثر واقع شد و در نهایت دو تیم به تقسیم امتیاز رضایت دادند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار