آخرین فیلم حاتمی‌کیا درباره داعش

تصویربرداری «به وقت شام» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا به آخر رسید و وارد مرحله آهنگسازی و تدوین شد.

تصویربرداری «به وقت شام» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا به آخر رسید و وارد مرحله آهنگسازی و تدوین شد.

به گزارش ایمنا، «به و قت شام» را محمد خزاعی تهیه کرده است. کارن همایون فر به تیم ابراهیم حاتی کیا اضافه شده و آهنگسازی کار را به عهده دارد. تدوین به وقت شام را مهرداد خوشبخت انجام داده است و بابک حمیدیان و هادی حجازی فر درآن ایفای نقش کرده اند.

ابراهیم حاتمی کیا و دغدغه هایی از جنس انقلاب

ما خاطره هامان از جنگ و انقلاب را مدیون ابراهیم حاتمی کیا هستیم. او که از هم نسلان و هم زرمان شهید آوینی است، از همان روزهای جنگ پا به عرصه سینما گذاشت تا نگذارد دلاوری ها و عاشقی های جبهه زیردست و پای سربازان عراقی بمیرد و فراموش شود.

محبوبه «روبان قرمز» را هنوز در خاطر داریم با همان صدای دو تار جنگی شکسته و درست در این روزها که خبرهای اعلام استقلال کردستان عراق از رادیو پخش می شود دلمان هوای چمران و حاج اصغر وصالی اش را می کند و خوب حس می کنیم اگر قرار باشد کسی از زخم های داعش بر جان ما حرف بزند و نگذارد محسن حججی را از یاد ببریم کسی جز ابراهیم حاتمی کیا نیست.

او در کارنامه سی ساله اش در سینما به ما خوب نشان داده که با دنیا شوخی ندارد و هنوز سال های سال زمان می خواهد تا حرف هایش را بزند.

حاتمی کیا و بازیگرانی از جنس خودش

ابراهیم حاتمی کیا خوب می داند سینمای او باید راوی خودش را داشته باشد. شاید پرویز پرستویی قدیمی ترین همراه حاتمی کیا باشد که از آژانس شیشه ای تا بادیگارد او را تنها نگذاشته است. او خوب می داند که سخنی کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند و به همین خاطر هم سراغ بازیگرانی از جنس خودش می رود.

ابراهیم حاتمی کیا در «به وقت شام» هم به سراغ همان بازیگران از جنس خودش رفته، هادی حجازی فر که اولین بار او را با چهره حاج احمد متوسلیان در «ایستاده در غبار» دیدیم و بابک حمیدیان که بچه شهید دانشمند بادیگارد خودش بوده است.

آخرین ساخته آقای کارگردان

حاتمی کیای همیشه بیدار این بار هم اتفاقات اطرافش را به خوبی رصد کرده و دست مایه فیلم جدیدش قرار داده است. تصویربرداری به وقت شام از ۶ خرداد امسال آغاز و در روز ۲۸ شهریور به پایان رسید. ابراهیم کیا خودش فیلم نامه کارش را نوشته است.

به وقت شام سرویس اطلاعاتی داعش را به تصویر می کشد و کشورها و اشخاصی را که در معرض تهدیدهای امنیتی آنها هستند.

این فیلم را سازمان هنری رسانه ای اوج تولید کرده و قرار است در جشنواره فجر امسال نمایش داده شود.

آرشا اقدسی ایفاگر نقش یک داعشی

ارشا اقدسی بدلکار سینما هم در این فیلم نقش یک داعشی را ایفا کرده است.

او در گفتگو با مهر گفته است: چندی پیش در فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بودم که کار این فیلم نیز به پایان رسید و همکاری خوب و رضایت بخشی با عوامل «به وقت شام» داشتیم، این را هم باید بگویم که در جریان فیلم یک هواپیما را ربودیم و از همین رو اتفاقات عجیب و غریبی در باند فرودگاه رخ داد. البته گروه بدلکاری ما در این فیلم نقش چند نفر از داعشی ها را نیز بازی کرد که من نیز یکی از این داعشی ها بودم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار