استفاده از ظرفیت هنرمندان و مفاخر اصفهان در ارتقای فرهنگ و هنر

وزیر ارشاد خواستار استفاده از ظرفیت هنرمندان و مفاخر اصفهان در ارتقای فرهنگ و هنر نصف‌جهان شد.

وزیر ارشاد خواستار استفاده از ظرفیت هنرمندان و مفاخر اصفهان در ارتقای فرهنگ و هنر نصف‌جهان شد.
به گزارش تسنیم، سید عباس صالحی در دیدار با استاندار اصفهان با تسلیت شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: اصفهان در دوره‌های گذشته و در زمان معاصر در حوزه فرهنگ و هنر موثر بوده و در کشور درخشیده است.
وی تصریح کرد: تاریخ اصفهان به این شهر هویت داده است و هنرمندان اصفهان مایه هویت این شهر هستند.
وزیر ارشاد با بیان اینکه استاد فرشچیان شخصیت فرهیخته و شناخته شده‌ای در دنیا دارد، بیان کرد: مفاخر فرهنگی هنری بسیاری در اصفهان وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی را برای این استان فراهم آورده است.
وی با بیان اینکه اصفهان در دوره مدیریت استاندار این استان، هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت به‌ویژه در حوزه فرهنگی و هنری پیشرفت بسیار خوبی داشته، افزود: شرایط توام با حساسیت‌های مختلف در اصفهان وجود دارد و اینکه آرامش توام با توسعه در 4 سال گذشته در این استان وجود داشته جای تحسین دارد.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به تشییع پیکر شهید حججی در اصفهان و نجف آباد اظهار داشت: به لطف خدا مراسم پیکر مطهر شهید محسن حججی باشکوه و با استقبال بی‌نظیر و پرشور مردم ولایت مدار و شهیدپرور اصفهان و در کمال نظم و امنیت برگزار شد.
رسول زرگرپور با بیان اینکه در 4 سال اخیر روند توام با آرامشی در فعالیت های مختلف فرهنگی، دینی و غیره در استان اصفهان وجود داشته خاطرنشان کرد: یکی از آرام‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین دوره‌ها در حوزه مسائل فرهنگی را در چند اخیر در اصفهان شاهد بودیم که بدون شک این فضا سبب رشد و ارتقای هنر و فرهنگ استان می‌شود.
استاندار اصفهان افزود: آرامش ایجاد شده و استفاده از نیروهای متعادل اهل کار سبب شد که بسیاری از طرح‌هایی که چندین سال از روند اجرای آن‌ها می‌گذشت به بهره‌برداری برسد. به نظرم باید این فضا در استان حفظ شود چرا‌ که تجربه خوبی در این مدت اتفاق افتاده است.
وی اصفهان را مرکز ثقل سیاسی کشور خواند و افزود: اصفهان میدان مین سیاست است ولی در این مدت هیچ جلسه سیاسی و هیچ کنسرتی لغو نشده است.
زرگرپور با بیان اینکه در سفر ریاست جمهور به اصفهان برنامه‌های آینده استان برای وی تشریح شد، افزود: براساس سند آمایش سرزمین علم و فناوری و گردشگری از برنامه‌های توسعه استان بود که ایشان فرمودند «اگر فرهنگ و هنر در اصفهان از برنامه‌های توسعه نباشد در کدام استان هنر ارتقا می‌یابد؟» و به همین دلیل ارتقای هنر نیز در برنامه‌های توسعه استان برای 20 سال آینده قرار گرفت.
وی با بیان اینکه هنرمندان در جلسات هم اندیشی با مسئولان استان حضور می‌یابند، افزود: در نخستین گام، برای ارتقای هنر استان کارخانه تاریخی ریسباف به مساحت 7 هکتار برای احداث موزه بزرگ اصفهان تملک شد و در سفر استاد فرشچیان به اصفهان، ایشان از این بنای تاریخی بازدید کردند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر دارد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های لازم می توان جایگاه اصفهان را در بخش فرهنگ و هنر حفظ و تثبیت کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار