خرما انرژی‌زاترین میوه است

میثاق خسروی دارانی، از غرفه‌داران بازار گیاهان دارویی درباره خواص یکی از مغذی ترین میوه‌ها چنین گفت: خرما جزو قدیمی ترین و پرانرژی ترین میوه‌هاست. به طوری که100 گرم آن حاوی160 کالری انرژی است. در واقع مزیت عمده خرما نسبت به میوه‌های دیگر همین خاصیت انرژی زایی آن است؛ یعنی در یک حجم کم شما می توانید انرژی زیادی به دست آورید.

اصفهان زیبا: میثاق خسروی دارانی، از غرفه‌داران بازار گیاهان دارویی درباره خواص یکی از مغذی ترین میوه‌ها چنین گفت: خرما جزو قدیمی ترین و پرانرژی ترین میوه‌هاست. به طوری که100 گرم آن حاوی160 کالری انرژی است. در واقع مزیت عمده خرما نسبت به میوه‌های دیگر همین خاصیت انرژی زایی آن است؛ یعنی در یک حجم کم شما می توانید انرژی زیادی به دست آورید.

مثلا انرژی موجود در 100 گرم خرما با انرژی موجود در500 گرم سیب یا گلابی برابری می کند.ضمنا همان قدرکه تازه اش پرخاصیت است، در غیرفصل خود و خشکش نیز خواص خود را حفظ خواهد کرد.از دید طب سنتی طبع آن گرم و خشک است و از لحاظ خواص برای رفع خشونت و نرم کردن سینه مفید است، به خاطر وجود ویتامین B در آن، میوه خوبی برای اعصاب است، فسفر موجود در آن برای سرزنده نگه‌داشتن سلول‌های عصبی مفید است، در رفع کمبود آهن به خصوص خشک آن موثر است و در100 گرم تازه آن حدود 1.3میلی گرم آهن وجود دارد که با میزان آهن موجود در مرغ و ماهی قابل مقایسه است. از طرفی دارای فیبر نسبتا بالایی است و در رفع یبوست نیز موثر است. همچنین یک درمان مناسب برای رفع خستگی مزمن و کم خونی به شمار می آید. انواع خرمای خشک شده غنی از آهن است.خوردن 10 عدد خرما در روز 10درصد نیاز بدن به ویتامین نیاسین (B3)و5درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین‌های B1وB2 را تامین می کند. نیاسین برطرف کننده مشکلات گوارشی، روانی و پوستی است. ویتامین B1 وB2 نیز در حفظ سلامت اعصاب و دستگاه گوارش نقش دارند. درحفظ سلامت دستگاه عصبی و جلوگیری از شب کوری و تنش های عصبی و پاکسازی کبد و کلیه ها هم موثر است و در سلامت دهان هم نقش دارد. ضمنا توصیه می شود زنان بعد از زایمان خرما بخورند. دیگر آنکه شبیه کورتن عمل می‌کند و برای درمان التهاب و امراض عفونی موثر است.جالب است بدانید مالیدن کوبیده گل خرما به دندان باعث تقویت لثه می شود و از پیوره چرک خون جلوگیری می کند و برای تقویت معده هم مفید است و عرق آن که مانند گلاب گرفته می شود، پیچش معده را تسکین می دهد. برای خواب راحت تر و آرامش بیشتر شام را حدود ساعت 7 شب خورده و قبل از خواب دو عدد خرما خورده شود. اگر خرما با شنبلیله خورده شود، برای سنگ مثانه مفید است و برای تقویت بدن خرما را در شیرتازه خیس کرده کمی دارچین بزنید و صبح به عنوان صبحانه بخورید. دم‌کرده هسته خرما هم برای خردکردن سنگ مثانه موثر است و جوشانده هسته خرما برای دفع سنگ کلیه و بیماری های مثانه مفید است.

طریقه مصرف جوشانده خرما:50 گرم خرما در یک لیتر آب جوشانده صاف کرده روزی دو تا سه استکان بخورید. برای تقویت کبد و افرادی که از درد کمر یا درد مفاصل رنج می برند، مفید است. البته این دستورالعمل برای افراد سردمزاج مناسب است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار