فولادگر: شهرداری اصفهان حتی یک روز هم نباید بدون سرپرست بماند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری اصفهان حتی یک روز هم نباید بدون سرپرست بماند و شورای اسلامی شهر اصفهان باید هرچه زودتر نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری اقدام کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری اصفهان حتی یک روز هم نباید بدون سرپرست بماند و شورای اسلامی شهر اصفهان باید هرچه زودتر نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری اقدام کند.

حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عدم صدور حکم شهردار منتخب اصفهان توسط وزارت کشور اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان باید از همان موقع که حکم شهردار سابق اصفهان برای شهرداری یزد صادر شد، فردی را به عنوان سرپرست شهرداری اصفهان تعیین می‌کردند چراکه شهردار سابق اصفهان عملاً به شهرداری یزد نقل مکان کرد.

وی افزود: اینکه یک نفر علاوه بر تصدی یک مسؤولیت می‌تواند برای مدت محدودی سرپرستی یک اداره یا نهاد دیگر را هم برعهده بگیرد، برای برخی سمت‌ها در قانون پیش‌بینی شده اما این قانون برای 2 حوزه کاری جدای از یکدیگر قابل اجرا نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه سرپرست شهردار کلان‌شهری مثل اصفهان همزمان شهردار یک شهر دیگر باشد وجاهت قانونی ندارد؛ شورای اسلامی شهر اصفهان از همان روزی که آقای جمالی‌نژاد (شهردار سابق اصفهان) به صورت رسمی با حکم وزارت کشور شهردار یزد شد باید برای شهرداری اصفهان سرپرست تعیین می‌کرد چراکه به هیچ وجه شهرداری نباید بدون سرپرست بماند، حتی یک روز.

وی خاطرنشان کرد: از شورای اسلامی شهر اصفهان به خصوص رئیس و نایب رئیس آن که سابقه 2 دوره عضویت در این شورا را داشته‌ و با حساسیت‌های کلان‌شهر اصفهان آشنایی دارند، می‌خواهیم تا از این عمل فاقد وجاهت قانونی جلوگیری کند.

فولادگر عنوان داشت: چنانچه مراحل قانونی شهردار پیشنهاد شده برای شهر اصفهان از طرف شورای اسلامی شهر اصفهان طی شده و منع قانونی در این رابطه وجود ندارد، وزارت کشور باید حکم شهردار اصفهان را صادر کند و چنانچه ملاحظاتی قانونی از طرف دستگاه‌های نظارتی در این خصوص وجود دارد (طبق اعلام وزارت کشور تأخیر در صدور حکم شهردار اصفهان از طرف این وزارتخانه نبوده است) نیز باید این ملاحظات با صراحت اعلام شود تا شورای اسلامی شهر اصفهان به وظیفه خود عمل کند و به سراغ گزینه‌های دیگری برای شهرداری اصفهان برود.

وی تأکید کرد: اگر ملاحظات قانونی در حدی نیست که مانعی در صدور حکم شهردار اصفهان ایجاد کند، مراحل قانونی این کار باید صورت گیرد؛ شهرداری اصفهان حتی یک روز هم نباید بدون سرپرست بماند و شورای اسلامی شهر اصفهان باید هرچه زودتر نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری اقدام کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: یا باید تکلیف شهردار پیشنهادی منتخب اصفهان زودتر روشن‌ شود یا اگر بحثی وجود دارد که غیرقابل حل است باید زودتر اعلام شود تا شورای اسلامی شهر اصفهان بتواند به وظیفه و تکلیف خود برای اخذ تصمیمات دیگر عمل کند.

وی در پایان یادآور شد: شهرداری کلان‌شهری مثل اصفهان با دارا بودن 15 منطقه شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته، چندین هزار کارمند و چند هزار میلیارد تومان گردش مالی، یک روز هم نباید مدیریت آن بلاتکلیف بماند و امیدواریم که زودتر برای شهردار این شهر تعیین تکلیف صورت گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار