امدادرسانی به ۱۳۸ بیمار ومصدوم در روز تاسوعا و عاشورا

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: در روز نهم و دهم محرم، به ۱۳۸ بیمار و مصدوم در روز تاسوعا و عاشورا امدادرسانی شد.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: در روز نهم و دهم محرم، به ۱۳۸ بیمار و مصدوم در روز تاسوعا و عاشورا امدادرسانی شد.

غفور راستین در گفتگو با مهر اظهار داشت: در روز تاسوعا و عاشورای حسینی تمامی آمبولانس‌های فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در پایگاه ‌های جاده‌ای در حاشیه جاده‌ها و در پایگاه‌های شهری و شهری- جاده‌ای در مراکز تجمع عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) مستقر شدند.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان نیز علاوه بر آماده‌باش و استقرار تمامی پایگاه‌ها، دو واحد امدادی در میدان امام (ره)، دو واحد در زینبیه و یک واحد در محل امام زاده شاه‌کرم مستقر شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اضافه کرد: در این دو روز ۱۳۸ بیمار و مصدوم توسط واحدهای مستقری فوریت‌های پزشکی استان مورد بررسی و درمان قرار گرفتند که ۸۷ نفر از آنها به بیمارستان منتقل و ۵۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

وی همچنین به پوشش امدادی مراسم تشیع پیکر شهید حججی اشاره کرد و گفت: اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در مراسم تشییع شهید حججی و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، امداد- سلامت شرکت‌کنندگان در این مراسم‌ها را پوشش داد و به ۴۲۸ نفر در این روزها امدادرسانی کرد.

وی اظهار داشت: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در روز چهارشنبه ۵ مهرماه جاری، امداد- سلامت مراسم تشییع پیکر پاک شهید بی سر، محسن حججی را با استقرار ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۵ دستگاه آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی و ۲۰ نفر نیروی متخصص فوریت‌های پزشکی در محل میدان امام (ره) اصفهان پوشش داد.

وی همچنین با اشاره به استقرار واحدهای امدادی اورژانس ۱۱۵ در مسیرهای اصلی منتهی به میدان امام (ره) همچون میدان احمدآباد، شکرشکن، انقلاب و میدان امام حسین (ع) در روز چهارشنبه، افزود: روز پنج‌شنبه ۶ مهرماه نیز پوشش امداد- سلامت این مراسم با پیش‌بینی ۱۶ ایستگاه سلامت در مسیر تشییع از فلکه دانشگاه آزاد به سمت گلستان شهدا در شهر نجف‌آباد و استقرار ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ اتوبوس آمبولانس از فوریت‌های پزشکی اصفهان در حاشیه مسیر تشییع انجام شد؛ در مسیرهای اصفهان به سمت نجف‌آباد نیز استقرار پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ را داشتیم.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در مراسم روز چهارشنبه در شهر اصفهان، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی اصفهان ۳۵ بیمار و مصدوم را به صورت سرپایی درمان و ۴ نفر را پس از بررسی به بیمارستان منتقل کردند؛ روز پنج‌شنبه در شهرستان نجف آباد نیز ۲۳۶ مصدوم و بیمار به صورت سرپایی توسط پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی درمان و ۱۵ نفر پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار