پهلوان در محدوده هشدار

احسان پهلوان از آن دسته بازیکنان ریزنقش و تکنیکی است که هر مربی‌ای آرزوی در اختیار داشتن چنین فوتبالیستی را دارد. هافبک سرعتی ذوب‌آهن 24 ساله تیم اصفهانی که اهل شهر بجنورد است در تمام رده‌های سنی فوتبال پایه توپ زده و مدارج ترقی را پله به پله پشت سر گذاشته است.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : احسان پهلوان از آن دسته بازیکنان ریزنقش و تکنیکی است که هر مربی‌ای آرزوی در اختیار داشتن چنین فوتبالیستی را دارد. هافبک سرعتی ذوب‌آهن 24 ساله تیم اصفهانی که اهل شهر بجنورد است در تمام رده‌های سنی فوتبال پایه توپ زده و مدارج ترقی را پله به پله پشت سر گذاشته است. این بازیکن سال 1391 به ذوب‌آهن آمد و یکی دیگر از کشف‌های مهم فرهاد کاظمی به شمار می‌رفت. آن زمان پهلوان تنها 19 سال سن داشت و پیراهن تیم ملی جوانان را بر تن می‌کرد. این بازیکن بجنوردی در نیم‌فصل دوم لیگ 92-91 به باشگاه گسترش فولاد تبریز بازگشت چراکه به‌طور قرضی از این باشگاه به ذوب‌آهن پیوسته بود. پهلوان در همان نیم‌فصلی که با پیراهن تیم اصفهانی به میدان رفت تااندازه‌ای درخشان ظاهر شد که ذوبی‌ها پس از پایان لیگ دوازدهم پیشنهاد قراردادی سه‌ساله را به او دادند و این ستاره جوان فوتبال ایران را به استخدام درآوردند. از آن زمان تاکنون پهلوان بازی‌های زیادی برای ذوب‌آهن انجام داده و در بیشتر دیدارهایی که به میدان رفته نقش یک هافبک تهاجمی را به‌خوبی ایفا کرده است. او دو فصل همراه با سبزها قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرده و البته قهرمانی با تیم ملی در مسابقات غرب آسیا (2014) را هم در کارنامه دارد. آخرین عنوانی که پهلوان به کارنامه افتخاراتش افزوده است قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران به شمار می‌رود که سال گذشته همراه با ذوبی‌ها این عنوان را به دست آورد.

شباهت‌های بازی پهلوان و خداداد عزیزی

سبک بازی پهلوان شباهت زیادی به خداداد عزیزی دارد. بازیکنانی ریزنقش و تکنیکی مه در مصاف یک در برابر یک و گاهی نیز یک در برابر دو با گریزهای انفجاری توانایی جای گذاشتن بازیکنان مقابل خودشان را به‌خوبی نشان می‌دهند. البته پهلوان هنوز به آن درجه از مهارتی که خداداد در تمام کردن موقعیت‌های گل داشت، نرسیده است. با این اوصاف حضور چنین بازیکنانی در هر تیمی، غنیمتی برای سرمربی محسوب خواهد شد. بازیکنانی که می‌توانند در لحظه‌های سرنوشت‌ساز بازی یک حرکت تکنیکی یا موقعیت گل خلق کنند و یا خودشان ضربه نهایی را به حریفان بزنند.

پهلوان سرباز شد اما در ذوب‌آهن ماند

در لیگ هفدهم احسان پهلوان هم همچون دیگر ستاره‌های تیم اصفهانی قراردادش را باشگاه تمدید کرد. پهلوان دو فصل دیگر در ذوب‌آهن موفق شوند یکی از بازیکنان باارزش خودشان را حفظ کنند. بازیکنی که پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی از دیگر تیم‌های در جیب داشت و کمترین تعلل ذوبی‌ها ممکن بود به قیمت جدایی این مهره تأثیرگذار تمام شود. در همان زمان زمزمه‌هایی شنیده شد که پهلوان سرباز است و چند تیم نظامی برای جذب این بازیکن به تکاپو افتاده‌اند. ازجمله باشگاه ملوان که نادر دست‌نشان سرمربی آن زمان تیم شهر انزلی در گفتگویی به‌صراحت از تصمیم آنها برای جذب پهلوان صحبت به میان آورده بود. البته ذوبی‌ها به هر شکل ممکن توانستند پهلوان را در تیمشان حفظ کنند هرچند هنوز هم اعلام‌نشده که شرایط خدمت سریازی این بازیکن چگونه است و آیا او از قانون معافیت تحصیلی استفاده می‌کند یا با ترفندی ذوبی‌ها توانسته‌اند پهلوان را حفظ کنند؟!

هشدار قلعه‌نویی به پهلوان

امیرقلعه‌نویی سرمربی تیم ذوب‌آهن در پایان دیدار برابر سایپا به انتقاد از عملکرد احسان پهلوان پرداخت. احسان پهلوان در لیگ هفدهم هنوز نتوانسته خود را با شرایط تاکتیکی تیم امیرقلعه‌نویی وفق دهد و این موضوع ناراحتی سرمربی سبزپوشان را به همراه داشته است. قلعه‌نویی در دیدار برابر استقلال تهران پهلوان را در نیمه‌ دوم تعویض کرد و در دیدار برابر سایپا نیز ترجیح داد از این بازیکن استفاده نکند تا ستاره ریزنقش ذوب‌آهنی‌ها جایگاه خود را ازدست‌رفته ببیند. قلعه‌نویی در پایان دیدار برابر سایپا درباره غیبت پهلوان گفت: «نیاز بود احسان در این بازی استراحت کند و نمی‌دانم چه مشکلی هست که این بازیکن شرایط سال‌های قبل خود را ندارد. امیدوارم پهلوان در تمرینات عملکرد بهتری داشته باشد، چون امسال سال جام جهانی است و او لیاقت رفتن به جام جهانی را دارد.»

شریفات تهدید جدی برای پهلوان

ذوبی فصل جاری با نظر مستقیم امیر قلعه‌نویی اسماعیل شریفات را از فولاد خوزستان به خدمت گرفتند تا بخش تهاجمی تیمشان را تقویت کنند. این بازیکن 30 ساله درست درجایی بازی می‌کند که پیش‌تر پهلوان در همان منطقه به ایفای نقش مشغول بود. این بازیکن خوش تکنیک خوزستانی که بارأی منفی امیر قلعه‌نویی استقلال را به مقصد فولاد ترک کرد، این بار با نظر او از فولاد به ذوب‌آهن آمد تا یکی از مهره‌های کلیدی و لیگ برتری این تیم اصفهانی در لیگ باشد. شریفات که در دو فصل گذشته از فروغ لازم به دور بوده است، امسال این شانس را دارد تا دوباره در همان سطحی که همه انتظارش رادارند ظاهر شود. شریفات در بازی هفته گذشته ذوب‌آهن برابر سایپا تنها یک‌نیمه به بازی گرفته شد و در نیمه دوم جایش را به ربیع عطایای لبنانی داد. بااین‌وجود سرمربی ذوبی‌ها دربازی‌های پیشین نشان داده که به این بازیکن بیشتر از پهلوان نظر دارد و تنها راه باقی‌مانده برای پهلوان یک نمایش تمام‌عیار است تا اعتماد قلعه‌نویی را جلب کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار