۲هزار زن مطلقه زیر ۱۵ سال داریم

رییس اورژانس اجتماعی کشور از وجود ۲هزار زن مطلقه زیر ۱۵ سال در کشور خبر داد و گفت: یکی از مهمترین دلایل افزایش طلاق ها، ازدواج های زودهنگام است.

رییس اورژانس اجتماعی کشور از وجود ۲هزار زن مطلقه زیر ۱۵ سال در کشور خبر داد و گفت: یکی از مهمترین دلایل افزایش طلاق ها، ازدواج های زودهنگام است.

به گزارش ایمنا ، حسین اسدبیگی درباره آسیب های ناشی از ازدواج زودهنگام گفت: در مورد موضوع ازدواج و طلاق اورژانس اجتماعی در استان های مختلف با مسایل مربوط به مشکلات زوجین روبروست که در همین رابطه حدود ۲۰۰ مرکز در استان های مختلف کشور به منظور کاهش طلاق فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: باید از فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی تشکر کرد که دغدغه حمایت از حقوق کودکان و زنان را دارد و اعضای این فراکسیون طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال را تهیه و تدوین کرده اند؛ زیرا این موضوع به بحرانی در دهه های اخیر تبدیل شده بود.

رییس اورژانس اجتماعی کشور افزود: ازدواج یک امر مقدس است و افراد با ازدواج به کمال می رسند و البته مشکلات زیادی هم در این مسیر وجود دارد که گاهی به طلاق منجر می شود. البته ازدواج در سنین پایین مشکلات فراوانی را به همراه دارد. طب ق گفته نمایندگان مجلس ۲ هزار دختر مطلقه زیر ۱۵ سال داریم ازاین رو مجلسی ها به دنبال طرح برای پیشگیری از افزایش این آسیب اجتماعی هستند.

وی گفت: کسی که می خواهد ازدواج کند باید به بلوغ فکری عاطفی و اجتماعی رسیده باشد. نباید فقط به این فکر کنیم که فرد به بلوغ جسمی رسیده است. بعضی از خانواده ها این تصور را دارند که وقتی کودک بزرگ شد آماده ازدواج است. در حال حاضر از هر چهار ازدواج یکی منجر به طلاق شده است یکی از عوامل خطر برای این طلاق ها ازدواج های زودهنگام است . برای همین است که با اولین مسایلی که در زندگی زوج های کم سن و سال پیش می آید ممکن است تقاضای طلاق دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار