تهمینه میلانی: تهدید به اسیدپاشی شده‌ام!

تهمینه میلانی کارگردان زن ایرانی در چهارمین قسمت برنامه «اکس: استودیو کافه سینما» گفت: مدت‌ها تهدید به مرگ و اسیدپاشی می‌شدم.

تهمینه میلانی کارگردان زن ایرانی در چهارمین قسمت برنامه «اکس: استودیو کافه سینما» گفت: مدت‌ها تهدید به مرگ و اسیدپاشی می‌شدم.

به گزارش ایمنا، تهمینه میلانی در سال ۱۳۳۹ در روستای میلان شهر اسکو به دنیا آمد. اولین تجربه او در سینما به حضور در فیلم سینمایی «خط قرمز» به عنوان منشی صحنه مربوط می شود. او سپس به فیلم نامه نویسی روی آورد و فیلم نامه های فیلم هایی چون اگر فردا بیاید، دوستت دارم مادر، عشق و مرگ، ای ایران، جهیزیه‌ای برای رباب و دل نمک را نوشت.

اولین فیلم او «بچه‌های طلاق» جایزه بهترین فیلم اول را در جشنواره فجر برد و جایزه نقدی آن به او کمک کرد که مجدداً به همراه رضا بانکی و مهدی احمدی فیلم افسانه آه را بسازد. پس از شکست تجاری این فیلم، فیلم کمدی «دیگه چه خبر» با بازی ماهایا پطروسیان را ساخت.

میلانی در سال ۱۳۷۶ و با ایجاد فضای باز سیاسی پس از انتخابات دوم خرداد ریاست جمهوری فیلم «دو زن» را ساخت. به خاطر ساخت این فیلم، میلانی جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر را برد و نامزد جایزه بهترین کارگردانی از همین جشنواره شد. میلانی پس از موفقیت فیلم «دو زن» فیلم‌های «نیمه پنهان» و «واکنش پنجم» را هر سه با بازی نیکی کریمی ساخت.

تهمینه میلانی از جمله هنرمندان زن جسوری است که خوب می داند برای چه و برای چه کسانی فیلم می سازد.

او همیشه با سوژه های دست اول اجتماعی فیلم می سازد و خوب یاد گرفته که حرف هایش را به کرسی بنشاند. تهمینه میلانی کارگردان جسور و نماینده به حق زنان ایران در سینمای ایران در برنامه «اکس: استودیو کافه سینما» از تهدید شدنش به اسیدپاشی و مرگ می گوید. او با اشاره به دخترش به عنوان نسل متفاوت از مادر به بررسی آسیب های اجتماعی جامعه پرداخت و در آخر خاطرنشان کرد که به دلیل تهدیدهای زیاد از طرف گروه های تندرو تصمیم گرفته که دخترش دور از او و در خارج از ایران زندگی کند.

تهمینه میلانی در حال حاضر فیلم «ملی و راه های نرفته اش » را روی پرده سینماها در حال اکران دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار