تسلیحات مهاجم لاس وگاس بصورت قانونی خریداری شده بود

پداک سلاح های مورد استفاده در حمله تروریستی خود را بهار گذشته از یک فروشگاه مجاز در شمال لاس وگاس خریده و آنها را برای انجام عملیات دستکاری کرده بود.

پداک سلاح های مورد استفاده در حمله تروریستی خود را بهار گذشته از یک فروشگاه مجاز در شمال لاس وگاس خریده و آنها را برای انجام عملیات دستکاری کرده بود.

به گزار ش ایمنا به نقل از بی بی سی. استیون پداک، ۶۴ ساله، دیروز (دوشنبه/ 2 اکتبر)از طبقه سی و دوم هتل «مندلی بی» به روی شرکت کنندگان در یک کنسرت موسیقی در آن سوی بلوار لاس وگاس آتش گشود . پلیس در اتاق او در هتل مندلی بی ۱۶ سلاح و در خانه محل زندگی اش در نوادا «بیش از» ۱۸ سلاح و مواد منفجره کشف کرده است . با این حال تاکنون انگیزه مهاجم از این کشتار روشن نشده است . محققان ارتباطی میان او و سازمان های تروریستی بین المللی نیافته اند که علیرغم ادعای گروه دولت اسلامی (داعش) در این زمینه است . بعضی از محققان مشکلات روانی را علت احتمالی آن می دانند اما این موضوع هنوز تایید نشده است. تیرانداز سابقه جنایی نداشت و برای پلیس شناخته شده نبود .


استیون پداک در شهر کوچکی به نام مسکیت در یک ساعتی شمال شرقی لاس وگاس در یک محله بازنشستگان سکونت داشت . بنابه گزارش ها او با زنی به نام «مریلو دنلی» که اکنون در ژاپن به سر می برد زندگی می کرد. پلیس می گوید ارتباطی میان این زن با حمله نیافته است . جوزف لومباردو کلانتر لاس وگاس گفت که پلیس پس از حمله خانه پداک را جستجو کرد و بیش از ۱۸ سلاح، مقداری مواد منفجره و چندین خشاب فشنگ، به اضافه تعدادی وسایل الکترونیکی در آن پیدا کرد .


به گفته او ماموران همچنین در اتومبیل او «آمونیوم نیترات» پیدا کردند و ماده منفجره ای که در خانه اش پیدا شد از نوع «تانرایت» بود . خانه دیگری در شمال نوادا هست که تیم های ویژه پلیس قصد بررسی آن را دارند اما ابتدا می خواهند مطمئن شوند بمبگذاری نشده است . گزارشها حاکی از آن است که پداک سلاح های مورد استفاده در حمله تروریستس خود را بهار گذشته از یک فروشگاه مجاز در شمال لاس وگاس سلاح خریده است. فروشنده مغازه مدعی است پداک همه مقررات خریداری سلاح را برآورده کرده بود و سوءسابقه هم نداشت . با این حال به گفته او تفنگ هایی که استیون پداک خریده بود در شکل اولیه و بدون دستکاری «قادر به انجام آنچه دیدیم» نبود . کلانتر لاس وگاس این حمله را «انفرادی» توصیف کرده است. داعش پیشتر مدعی شد که پداک چند ماه قبل به اسلام گرویده بود اما شواهدی ارائه نکرد . دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنانی در روز دوشنبه در کاخ سفید این حمله را «شرارت خالص» توصیف کرد .


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار