آمریکا تهدیدی برای جهان است

مشاور ویژه سازمان ملل هشدار داد منافع تجاری و سیاست‌های نظامی آمریکا در کنار سخنان خطرناک ترامپ، مانعی در برابر تلاش‌های بین‌المللی در پرداختن به چالش‌های جهانی است.

مشاور ویژه سازمان ملل هشدار داد منافع تجاری و سیاست‌های نظامی آمریکا در کنار سخنان خطرناک ترامپ، مانعی در برابر تلاش‌های بین‌المللی در پرداختن به چالش‌های جهانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «جفری ساکس»، اقتصاددان ارشد آمریکایی و مشاور ویژه سازمان ملل، هشدار داد منافع تجاری و سیاست‌های نظامی آمریکا در کنار سخنان خطرناک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، مانعی در برابر تلاش‌های بین‌المللی در پرداختن به چالش‌های جهانی است. سازمان ملل متحد سه سال قبل برنامه بین‌المللی توسعه پایدار تا سال 2030 را تصویب کرد که بر اساس آن فقر در سطح جهان ریشه‌کن می‌شود و صلح در عرصه بین‌المللی تقویت خواهد شد. ساکس که استاد دانشگاه کلمبیا است، در مصاحبه‌ای با بنیاد تامسون رویترز، گفت بااینکه درباره این برنامه جهانی بدبین نیست ولی احساس می‌کند که سیاست‌های کاخ سفید و اقدامات ترامپ می‌تواند اجرای آن را دچار مانع سازد. ساکس از اظهارات تند ترامپ علیه پیونگ‌یانگ و تهدید وی به نابودی کامل کره شمالی در جریان سخنرانی در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل آن‌هم در شرایطی که اوضاع در شبه‌جزیره کره به‌شدت تنش آلود است، انتقاد کرد. او افزود سخنرانی ترامپ درباره کره شمالی بسیار خطرناک و غیرمسئولانه است و هشدار داد اقدامات تحریک‌آمیز دوجانبه توسط پیونگ‌یانگ و واشنگتن احتمال وقوع جنگی هسته‌ای را افزایش می‌دهد. این اقتصاددان ارشد ضمن درخواست برای روی آوردن به دیپلماسی به‌جای جنگ لفظی، گفت اظهارات تند ترامپ نشان می‌دهد او سوء بر‌داشتی بچگانه درباره اینکه اوضاع چه قدر بحرانی است، دارد. ساکس معتقد است کاخ سفید نه‌تنها امنیت کشور را تأمین نکرده، بلکه نشان داده است که با اقداماتی از قبیل جنگ‌افروزی در عراق و افغانستان و عدم پایبندی به توافقنامه تغییرات آب و هوایی، تهدیدی برای امنیت و رشد بین‌المللی است. این اقتصاددان ارشد آمریکایی همچنین، افزود: حقیقت وحشتناکی که من در پانزده سال گذشته فهمیده‌ام این است که ما نه‌تنها مراقب خودمان نیستیم، بلکه بیش از آن تهدیدی برای جهان نیز هستیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار