ژاکت هوشمند گوگل با همکاری کمپانی Levis ساخته شد

پس از دو سال انتظار، بالاخره گوگل و شرکت تولیدی پوشاک لیوایز (Levis) ژاکت جین هوشمند خود را معرفی کردند.

پس از دو سال انتظار، بالاخره گوگل و شرکت تولیدی پوشاک لیوایز (Levis) ژاکت جین هوشمند خود را معرفی کردند.

دو سال پیش بود که گوگل اعلام کرد با همکاری کمپانی Levis در حال ساخت لباسی هوشمند است؛ لباسی که می تواند به دستگاه های شما وصل شود و امکاناتی را برای شما فراهم سازد.

با کمک لباس هوشمند گوگل و با تعیین فرامین حرکتی مورد نظر خود می توانید به پخش موسیقی، کم و زیاد کردن میزان صدا، پاسخ دادن به تماس های ورودی، اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوا و مسیریابی به کمک Google Maps بپردازید.


تکنولوژی ATAP به کار رفته در این لباس به گونه ای است که این لباس از همان الگوی معمولی بافندگی بهره می برد. البته نباید از این نکته غافل شد که فقط می توان ۱۰ بار این لباس را شست. شاید این تعداد شست و شو برای بسیاری از افراد کافی باشد، اما به نظر می‌رسد برخی به این مسئله روی خوش نشان ندهند.

چند سال پیش چیپ برگ ، مدیر عامل کمپانی لیوایز اعلام کرد که یک سال است شلوار جین خود را نشسته است. وی بعدها این اقدامش را محافظت از محیط زیست عنوان کرد، اما بعضی از افراد این سخن مدیر عامل Levis را یک توجیه غیرمنطقی برای محدودیت شست و شوی ژاکت هوشمند این کمپانی می‌دانند.

البته با کمی موشکافی این مسئله، متوجه می شوید که این تعداد شست و شو رقم چندان نگران‌کننده‌ای محسوب نمی‌شود؛ به عنوان مثال اگر شما لباس هوشمند گوگل را ۲ بار در سال شست‌وشو دهید، می توانید به مدت ۵ سال از این لباس استفاده کنید که قاعدتا در این مدت این لباس از مد افتاده و تکنولوژی آن قدیمی می شود و باید آن را کنار گذاشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار