برگزاری تورهای آشنایی بافرهنگ عاشورا، ویژه گردشگران خارجی در کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان از برگزاری تورهای گردشگری مذهبی برای آشنایی بیشتر گردشگران خارجی خبر داد.

اصفهان امروز: رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان از برگزاری تورهای گردشگری مذهبی برای آشنایی بیشتر گردشگران خارجی خبر داد.

محسن جاوری با اعلام این خبر گفت: این تورهای گردشگری که به همت اداره میراث فرهنگی، انجمن راهنمایان گردشگری، موسسه عروه‌الوثقی، اداره تبلیغات اسلامی، مجموعه شهرداری، اداره اوقاف و مرکز مدیریت حوزه علمیه شهرستان کاشان و همچنین موسسه جامعه المرتضی قم و موسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی قم برای بیش از دویست گردشگر خارجی از 28 کشور جهان در روزهای سوم محرم تا دهم محرم برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه بافت تاریخی کاشان به دلیل قابلیت‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی مورد بازدید گردشگران خارجی واقع می‌شود افزود: حرکت این تورها، از زیارت سلطان امیر احمد (ع) به‌طرف مسجد و مدرسه آقابزرگ آغاز می‌شود و بعد از بازدید از مکان‌های مذکور و بافت تاریخی با حضور دریکی از هیئات عزاداری کاشان با میزبانی گرم مسئولان هیئت، بعد از دیدن عزاداری و شنیدن صحبت‌های مبلغین بین‌الملل، میهمان سفره پربرکت امام حسین (ع) شدند و بعدازآن با حرکت به سمت زیارت شاهزاده ابراهیم و بازدید، به تلاوت قرآن کریم و نغمات اسلامی گوش فرا دادند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کاشان، از دیگر برنامه‌های صورت گرفته در این ایام را، برگزاری تور مذهبی عاشورا دانست که گردشگران علاوه بر برنامه‌های ذکرشده از نخل گردانی و حسینیه سرفره نیز بازدید داشتند.

در ادامه دبیر شورای امربه‌معروف اداره میراث فرهنگی کاشان نیز عنوان نمود: با توجه به ظرفیت بالای بخش زیارتی و مذهبی کاشان، این منطقه می‌تواند با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های بالقوه، گردشگران فراوانی را جذب نماید. علیرضا عبدالله زاده با اشاره به وجود 120 بقعه متبرکه در کاشان که بیش از 30 بقعه آن تاریخی است عنوان کرد: ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بسیار بالا است و امید می‌رود تا با هماهنگی‌های لازم، تورهای آشنایی بافرهنگ عاشورا تا پایان ماه صفر ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار